شما اینجا هستید

اخبار » درنشست خبرنگاران و مسولین گناوه چه گذشت؟

خبر بندر، مصطفی مظفری: به مناسبت روز خبرنگار بسان سالهای گذشته فرماندار خبرنگارن را دعوت کرد و ازآنها تقدیرنمود. در این جلسه که شهردار- رئیس شورای شهر- معاونین فرماندار و رئیس اداره ارشاد نیز حضور داشتند به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
رئیس شورای شهرگناوه در این نشست گفت که خبرنگاران با اطلاع قبلی می توانند در جلسات شورای شهر شرکت کنند. البته فضای جلسه شورا محدود هست و ظرفیت آن اجازه حضورهمزمان خبرنگاران را نمی دهد.
خانم عربزاده ادامه داد شورا فقط در انتخاب معاونین شهردارنظر خود را اعلام می کند چون صاحب اعضا هستند. و پس از ۳ ماه گزارش کار می خواهیم وشهردارباید نتیجه ۳ ماهه خود را به شورا دهد. وی در پایان ازتلاشهای چشمگیرآقای انگالی روابط عمومی پیشین شهرداری تقدیرو تشکرنمودند.
شهردار گناوه درابتدای سخنانش با خبرنگاران نسبت به نوع ارتباطش با اهل رسانه گفت به فضای مجازی ورود نخواهم کرد زیرا اگر به این فضا وارد شدم به مردم خیانت کردم و اگر روزی دیدید که در فضای مجازی هستم بدانید وقتم را با تلفن همراه صرف می کنم و ارتباط من با اهل رسانه رودرو است. وی گفت: اولویت کاری شهرداری اجرای مصوبات شورا است. البته ما هم طرحهایی به شورا می دهیم که اگر تصویب شد آنها را اجرایی خواهیم کرد.
وی در مورد جدایی سازی آب فضای سبزشهرازآب شرب گفت طرح آن آماده شده ومشاورش نیز تقریباً مشخص گردیده که از حوضچه های جمع آوری فاضلاب در گشویی آب را به فضای سبزشهر منتقل می کنیم.
طرح استفاده ازآب دریا برای فضای سبزهم در دستور کار داریم که مشاورآن تا چند روز آینده از شیراز به گناوه سفر می کند.
وی در مورد حمایت از ورزشکاران گفت که طی این دو هفته کاری ، حدود پنجاه میلیون تومان کمک کرده ایم که در خواستها بالاتراز توان شهرداری است.
حسینی حقیقی درمورد آسفالت گفت امسال حدود سی میلیارد تومان برای آسفالت معابرتصویب شده که مناقصه های آن در حال برگزاری است. آسفالت کوچه ها برای ما مثل کارهای خدمات شهری است و جز کارهای روزمره شهرداری است.
شهردار گناوه در مورد پل خور گفت پیماندار در حال فعالیت است ولی پروژه سنگین و زمانبر است و تا یک ماه آینده ستونهای پل تمام می شود. وی در مورد صدور مجوزهای ساختمانی گفت با جابجایی هایی که در این قسمت انجام داده ایم یک اراده در شهرداری برای انجام کارهای مردم بوجود آمده است امید واریم فضا طوری شود که به راحتی به کسی نه نگوییم تا کارهای مردم در این زمینه به خوبی انجام شود. شهردار جدید گناوه در مورد دهکده گردشگری گناوه گفت در حال شناسایی مالکین تل چیتی هستیم تا با رایزنی با آنها زمینهایشان را معاوضه کنیم تا یک طرف تل چیتی برای احداث دهکده گردشگری گناوه خالی شود که به نظر من جای خیلی مناسبی برای این پروژه است.
وی ادامه داد یکی از مشکلات بیست ساله شهر گناوه میدان امام علی است با توجه به حواشی زیادی که برای تملک زمینهای اطراف این میدان وجود دارد تصمیم گرفتیم پروژه میدان را حذف و بجای آن پروژه پل امام علی را اجرا کنیم که هم به لحاظ زیبایی بهتر و هم کم هزینه ترهست.
سید جواد حسینی حقیقی گفت یکی از پروژه های دیگر شهرداری ، محوطه سازی و پیاده رو سازی بلوار جمهوری از میدان بسیج تا چهار راه استادیوم است که حدود ده میلیارد هزینه نیاز دارد و در طی هفته های آینده اجرایی می شود.
شهردار گناوه گفت در این دوره مدیریتی شهرداری و شورا منتظر پروژه های دندانگیربزرگ باشید وگرنه ما به کف سازی کوچه ها و آسفالت معابر به عنوان کارهای روزمره شهرداری نگاه می کنیم .
پس از آن فرماندار گناوه درآیین تقدیرازخبرنگاران در سخنانی به خبرنگاران توصیه کرد که خود را مجهز به سه عامل علم، تجربه و جسارت کنند و در کنار آن ازسرعت ، دقت و صحت نیز بهره ببرند وی خود و رؤسای ادارات شهر را ملزم به جواب دهی شبانه روزی به مردم داده است.
پاکنژاد در بیان عملکرد خود گفت اولین خانه جوان روستایی کشور در روستای چهارروستایی شهرستان گناوه ایجاد شده است و با توجه به اینکه اکثر شهرها یک خانه جوان دارند شهرستان گناوه دارای سه خانه جوان است.
وی در مورد فراهم شدن زمینه اشتغال برای جوانان گناوه گفت اشتغال یک مسئله زمان بر است ولی کارهای خوبی در این زمینه انجام شد به طور مثال در سایت پرورش میگو رود شوردر هنگام بهره برداری این پروژه ها حدود ۲۵۰۰ نیروی جوان صاحب شغل خواهند شد . فرماندار گناوه در مورد واحد های تولیدی شهرستان نیز گفت در شهر ۲۲۸ واحد تولیدی وجود دارد که ۱۸۸ واحد آن فعال است. از واحد های تولیدی جدید می توان به اولین کارخانه جوجه کشی شهرستان و همچنبن بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان نام برد. وی با رد کارهای نمایشی و پوپولیستی در افتتاح پروژه ها گفت همواره سعی کرده ایم پروژه های واقعی و مهم را در آمار شهر قرار دهیم.
فرماندار گناوه با یادآوری هفته دولت گفت پروژه های خوبی برای هفته دولت در برنامه داریم. از جمله دو پروژه در حوزه بهداشت دو پروژه در حوزه شهرداری و شهر سازی یک پروژه در حوزه اداره آب یک پروژه در حوزه راهسازی و یک پروژه در حوزه بنیاد مسکن که جمعاً به مبلغ بیست و سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه اجرایی این طرح ها است. وی افزود در سطح شهرستان پروژه هایی نیزعملیات اجرایی آنها در هفته دولت آغاز خواهد شد از جمله قطعه دوم راه بندرریگ گناوه به ارزش شانزده میلیارد تومان ، دو پروژه آب رسانی در روستاهای عباسی و چهارروستایی و آغاز عملیات ۲۳ پروژه برق رسانی که سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه این طرح ها خواهد بود.
درپایان با اهدا جوایزی از طرف فرمانداری و شهرداری گناوه از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر