شما اینجا هستید

اخبار » حضور پیام آوران صلح جهانی در بندر گناوه+ تصاویر

حضور پیام آوران صلح جهانی در استان بوشهر/ تصاویر

خبر بندر: گروه پیام آوران صلح جهانی (جای جایگت) شامل چهار توریست هندی و فرانسوی با حضور در بندر گناوه با تعدادی از هنرمندان، نویسندگان، و فعالین اجتماعی دیدار کردند.

به گزارش خبر بندر، آقای راجا گوپال مدیر گروه  جای جاگت نیز در این دیدار  با تشکر از مهمان نوازی  مردم، هنرمندان، فعالین اجتماعی و مسولین استان بوشهر و شهر گناوه گفت: گروه  50 نفره جای جاگت با هدف گسترش صلح دوستی   در دنیا پیاده روی خود را از نقاط مختلف دنیا آغاز نموده و قرار است و تعداد ۹ نفر از این گروه در ایران حضور پیدا کرده و قرار است با حضور در تعدادی از استان های ایران و دیگر کشورهای منطقه نهایتا به همراه دیگر اعضای گروه در روزی معین در ژنو حضور پیدا کرده و پیام صلح و دوستی و عدالت و دوری اخشونت مردم دنیا را به گوش همه دنیا برسانیم.

آقای گوپال ایران را کشوری  محکم و مقتدر در برابر  مشکلات عنوان نموده و افزود با حضور زنان و مردان با اراده ایرانی هیچ قدرتی نمی تواند در حوزه های اقتصادی شما را شکست دهد.

وی حضور زنان استان بوشهر  در فعالیت های اجتماعی را بسیار عالی توصیف نمود و گفت: پیش از این تصویری دیگر از حضور زنان در جامعه ایران داشتم ولی امروز با حضور در بین بانوان گناوه ای دیدم زنان ایران نقش مهمی در اداره این کشور بزرگ دارند.

وی اظهارداشت: در طول یک هفته‌ای که وارد خاک ایران شده‌ایم، این کشور مردمان بسیار خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی دارد و آثار و دستاوردهای زیادی مشاهده کردیم  و از نزدیک متوجه شدیم زنان و مردان آن برای زنده نگه داشتن اقتصاد میهن خود  تلاش و همت مضاعف می‌کنند.

وی گفت: در روز مادر فهمیدیم که زنان ایرانی همپا با مردان خود در منزل و جامعه برخلاف تصوری که از قبل داشتیم آزادانه مشغول کار و تلاش هستند و  امروز با حضور در بین بانوان گناوه‌ای دیدم که آنان  نقشی مهم در اداره این کشور بزرگ دارند و  این دستاورد سفر خود را برای جهانیان بازگو خواهیم کرد.

محمد مظفری  سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز  در دیدار گروه جای جاگت  گروه پیام آوران صلح و دوستی  که با دشعار  “زمین برای همه، صلح برای همه”  در استان بوشهر حضور دارند گفت: ایران کشوری امن است که از دیرباز پیام آور صلح و دوستی بوده است و امروز خوشحالیم میزبان گروهی از شهروندان کشورهایی هستیم که با پیام صلح و دوستی در ایران و استان بوشهر حضور یافته اند.

مظفری  با بیان اینکه حضور گروه پیام آوران دوستی  همزمان با میلاد مبارک حضرت زهرا(س) فرصت مناسبی است تا این گروه با اندیشه های این بانوی بزرگوار آشنا شود افزود: خوشبختانه زنان این سرزمین با تعسی از اندیشه های این بانوی بزرگ امروز در بیشتر حوزه های  اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی کشور حضور فعال دارند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی حضور پررنگ سازمان های مردم نهاد را فرصت مناسبی برای ارتباطات فرهنگی بین استان بوشهر و دیگر اقوام و ملل دنیا دانست و از موسسه نمدری سبز برای برگزاری این نشست تشکر کرد

اکبر مولایی رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست گفت: استان بوشهر و بندر گناوه از مناطق مهم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ایران است و با داشتن پتاسیل های مهم فرهنگی و اجتماعی آماده همکاری با فعالان اجتماعی در سراسر دنیا می باشد.

مولایی گسترش فضاهای آموزش عالی و دانشگاه های در استان بوشهر را نشان توسعه اجتماعی و فرهنگی این دیار دانست و گفت جامعه دانشگاهی استان آماده هر نوع همکاری در حوزه همبستگی بین ملت و استقرار فضای صلح دوستی در دنیا می باشد

قابل ذکر است این گروه جهانی که به دعوت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز در شهر گناوه حضور داشتند ضمن دیدار با هنرمندان و نویسندگان گناوه ای با حضور در مرام افتتاحیه جشنواره مادرانه در شهر گناوه با نزدیک با فرهنگ استان بوشهر آشنا شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر