شما اینجا هستید

اخبار » نویسنده و کارگردان نمایش «نشون عاشقی» مطرح کرد

نویسنده و کارگردان نمایش «نشون عاشقی» مطرح کرد

نویسنده و کارگردان نمایش نشون عاشقی مطرح کرد


خوشبختانه مردم شهر یاسوج استقبال خوب و بی نظیری از آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی داشته‌اند که می توان گفت بهترین خاطرات ما ارتباط تنگاتنگ مردم با نمایش‌های رضوی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، هشتمین جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج از روز ۱۶ خرداد ماه جاری به مدت سه روز در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزار است.

در این دوره از جشنواره آئین های نمایشی گروه های نمایشی از تربت حیدریه خراسان رضوی، میناب بندرعباس، استان بوشهر و استان کهگیلویه و بویراحمد در تالار روباز امام رضا(ع) و پارک ساحلی یاسوج اجرا دارند.

محمد مظفری نویسنده و کارگردان نمایش «نشون عاشقی» از بند گناوه استان بوشهر در این دوره از جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی حضور دارد.

لطفا معرفی بفرمایید و اینکه با چه نمایشی در این جشنواره حضور پیدا کرده اید؟محمد مظفری، نویسنده و کارگردان نمایش «نشون عاشقی» گروه تئاتر ایلیا از بندر گناوه استان بوشهر در هشتمین دوره جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی حضور دارم.

از هفت دوره قبل، توفیق حضور در چهار دوره داشتیم و خاطرات بسیار خوبی از این جشنواره ها دارم.

استقبال مردم از جشنواره در طول این دوره ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه در جشنواره ها آئین های نمایشی در زمینه امام رضا علیه السلام فضایل این امام بزرگوار آئین های مناطق مختلف جنوب کشور اجرا می‌شود که تاکنون با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده است.

نمایش «نشون عاشقی» در چه زمینه ای بوده و به چه آئین هایی اشاره دارد؟

بعد از دو سال تعطیلی به دلیل بیماری کرونا، این نمایش در زمینه اعتقادات مردم و حوزه کار و تلاش به ویژه ملوانان و دریانوردانی که در دریا مشغول به کار هستند و اعتقاد خاصی به امام رضا علیه السلام دارند آماده کردیم و در کنار آن آئین هایی که مربوط به این کار است در این کار به نمایش درآمده که امیدوارم مورد توجه علاقه مندان به حوزه تئاتر دینی قرار گیرد.

میزان تاثیرگذاری جشنواره های دینی و معنوی در جامعه به ویژه بین نسل نوجوان و جوان جامعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

برگزاری جشنواره مفید و ارزشمند بوده و اگر به صورت آئینی برگزار شود، بهتر است، زیرا بسیاری از آئین هایی که در حال فراموشی بوده، در این جشنواره ها برای مخاطبان به ویژه نسل نوجوان و جوان جامعه به نمایش درمی آید و می توان این آئین ها را به نسل های بعدی منتقل کرد.

یکی از راه های ارزشمند انتقال آئین های دینی و معنوی به مردم و به ویژه نسل های امروزی، برگزاری جشنواره های نظیر جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی است.

بیان و معرفی شخصیت در جشنواره های دینی و سیره ائمه علیهم السلام در قالب نمایش می‌تواند با استفاده از ابزار هنری تاثیرگذاری بر روی نوجوانان و جوانان جامعه داشته باشد.

بهترین خاطره ای که از جشنواره های رضوی در دوره های قبل دارید را در صورت امکان بیان بفرمایید؟

در جشنواره های آئین های نمایشی که در هفت دوره قبلی برگزار شد بهترین خاطره من اشک هایی بود که مردم با برگزاری نمایش ها جاری و دلتنگی خود را نسبت به دوری از بارگاه امام رضا علیه السلام ابراز می‌کردند که این برای من یک خاطره خوبی بود.

استقبال مردم یاسوج از نمایش های آئینی را چگونه ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه تاکنون مردم شهر یاسوج استقبال خوب و بی نظیری از آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی داشته‌اند که می توان گفت بهترین خاطرات ما ارتباط تنگاتنگ مردم با نمایش‌های رضوی بود که در هیچ حوزه و رشته هنری سراغ نداریم.

زنده نگه‌ داشتن آئین‌ های نمایشی و انتقال آن به نسل جدید یکی از رسالت‌ های جشنواره نمایش‌ های آئینی و سنتی بوده که خوشبختانه در همه ادوار برگزاری این رویداد، شاهد تحقق این مهم به شکلی تخصصی و دلسوزانه بوده‌ ایم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر