شما اینجا هستید

اخبار » برگزیدگان مرحله نخست جشنواره شعر سردار شهید سعیدی معرفی شدند
گروه : اخبار

برگزیدگان مرحله نخست جشنواره شعر سردار شهید سعیدی معرفی شدند

خبر بندر : دبیر اولین جشنواره شعر استانی فرمانده محبوب گفت: مرحله اول جشنواره شعر استانی فرمانده محبوب با محوریت سردار شهید محمد جعفر سعیدی، شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ برگزار و با استقبال کم‌نظیر شاعران آئینی این استان همراه شد.

به گزارش صدای بندر غلامرضا ابراهیمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با هدف نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کشف و پرورش ظرفیت‌های ادبی و معرفی سردار شهید سعیدی شهید شاخص سال استان بوشهر در سال ۱۴۰۲، این جشنواره ادبی برگزار گردید.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشعار فاخری که دبیرخانه جشنواره دریافت کرده به شکل مجموعه ای از اشعار چاپ و در اختیار شاعران و ادب‌دوستان قرار می‌گیرد.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب تصریح کرد: پوستر فراخوان جشنواره از اوایل خرداد تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ به طور گسترده در مطبوعات و رسانه‌های مجازی استان بوشهر منتشر شد که حدود ۲۰۰ اثر از ۹۰ شاعر آئینی استان بوشهر در آن شرکت کردند.

وی افزود: بیشتر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در زمینه شعر کلاسیک، آزاد، گویشی و کودک و نوجوان و به ترتیب از شهرستان‌های دشتی، بوشهر، گناوه، دیلم، دیر، دشتستان و تنگستان استان بوشهر بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: غلامحسین دریانورد و غلامرضا ابراهیمی از چهره‌های نام‌آشنای شعر آئینی، حوزه پژوهش و نقد ادبی استان بوشهر داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب یادآور شد: با حضور شاعران، خانواده معظم شهید، اصحاب رسانه و مسئولین استانی در ۱۵ تیرماه امسال، آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهایی جشنواره در زادگاه سردار شهید سعیدی در روستای احشام‌قائدها شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

وی در خصوص راه یافتگان به مرحله دوم جشنواره گفت: در بخش شعر کلاسیک به ترتیب حروف الفبایی خلیل آزمون از شهر شُنبه، مازیار اسدی از خورموج، فخرالسادات تقی‌زاده از بوشهر، عاتکه حیدری از کاکی، غلامعباس خرم‌آبادی از گناوه، فاطمه دشتی از کنگان، حدیث زنگنه از عالی‌شهر، مریم شیخیونی از بوشهر، حسین عاشوری از بردستان، حسن عباسی از بوشهر، فتح‌الله علی‌مرادی از بندر دیلم، سیروس فتحی از دشتستان، زهرا فولادی هلیله از بوشهر، رضا قائد از احشام‌قائدها، محمد مرادی از دشتی، حمید مرادی از بندر دیلم، باقر مزارعی‌بوالخیری از اهرم‌، حیدر منصوری از آبدان، احمد منصوری از خورموج و سیده‌محبوبه هاشمی‌زاده از خورموج معرفی شدند.

دبیر اولین جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب بیان کرد: در بخش شعر آزاد نیز نرگس اسمعیلی از دشتستان، دریا افکارآزاد از بوشهر، عاطفه بردستانی از بوشهر، زهرا تعجب از بوشهر، سید محمد جعفری از دشتی، راضیه خضری از بندر گناوه، یاسمین دهدارفر از خورموج، الناز رشیدی از بوشهر، عصمت صیادی از دشتستان و مصطفی نوذری از شهر شُنبه معرفی شدند.

ابراهمی ادامه داد: در بخش شعر گویشی محمد ابراهیمی و زینب مقدمی‌منفرد از روستاهای کبگان و گنخک شیخی شهرستان دشتی معرفی شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر