شما اینجا هستید

اخبار » برای ساخت سد چهارروستایی اعتباری وجود ندارد.
گروه : اخبار

سد چهار روستایی سومین سد استان/ تکمیل سد چهار روستایی نیازمند اعتبار ملی است

صدای بندر: رئیس اداره منابع آب شهرستان‌ گناوه گفت: احداث سد چهارروستایی بخش عمده‌ای از نیازهای کشاورزان شهرستان گناوه را تامین خواهد کرد.

به گزارش صدای بندر؛ سید عبدالرسول محمدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌ گناوه روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اداره منابع آب گناوه و دیلم تا سال گذشته مشترک بود که در هفته دولت، امر تفکیک این ادارات انجام پذیرفت و اداره منابع آب دیلم افتتاح شد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان گناوه با اشاره به موضوع مهم آب و سدسازی در شهرستان گناوه گفت: منابع آب شهرستان گناوه هم‌ اکنون در حال پیگیری تاسیس سدی در بالادست روستای چهارروستایی می‌باشد که می‌تواند باعث تامین بخش عمده‌ای از نیازهای کشاورزان شهرستان باشد.
وی افزود: امکان سنجی این سد انجام شده است و برای مراحل بعدی آن مانند مکان‌یابی، نقشه‌برداری زمینی و فراهم ساختن دسترسی به محل این سد، حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که امید است با تامین این بودجه بتوانیم مطالعات ساخت این سد را به سرانجام برسانیم که البته این رقم برای مطالعات و ساخت راه دسترسی به سد است و هزینه احداث آن حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که باید از منابع ملی تامین گردد.
عبدالرسول محمدی با اشاره به اینکه احداث سد چهارروستایی دستاوردی بسیار مهم می‌باشد تصریح کرد: سد چهارروستایی در صورت احداث از نظر وسعت بعد از سدهای رئیسعلی و دالکی سومین سد بزرگ استان می‌باشد که حجم مخزن آن ۱۸۰ میلیون متر مکعب برآورد می‌شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گناوه ضمن بیان اهمیت پساب فاضلابی گشویی گفت: مسئله‌ی پساب فاضلابی گشویی دارای اهمیت های فراوانی است زیرا پساب ۱/۲ میلیون مترمکعبی فاضلاب شهری در آن محل جمع‌آوری شده و پس از تصفیه به دریا وارد می‌شود و تلاش ما بر آن است تا بتوانیم زیرساخت‌هایی را برای تصفیه مطلوب این آب فراهم کنیم و در صنعت، کشاورزی درخت‌های غیر مثمر و فضای سبز شهری از آن استفاده نماییم.

محمدی در ادامه با اشاره به آنکه سال آبی از اول مهر ماه آغاز و تا آخر شهریور سال بعد ادامه دارد، در خصوص میانگین بارندگی شهرستان گناوه در سال آبی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی در سراسر استان بوشهر ۳۰۶ میلی‌متر بوده است که این رقم برای شهرستان گناوه ۳۷۹ میلی‌متر می‌باشد.
وی ادامه داد: در سطح شهرستان چهار ایستگاه باران‌سنجی داریم که طی سال آبی، ایستگاه کلر ۲۷۴ میلی‌متر بارندگی، ایستگاه چاهبردی ۳۷۱ میلی‌متر، ایستگاه چهارروستایی ۳۷۰ میلی‌متر و ایستگاه عباسی ۵۰۳ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند که در مجموع میانگین بارندگی شهرستان گناوه در سال آبی ۳۷۹ میلی‌متر بوده است.

محمدی در خصوص آمار آزادسازی بستر حریم‌های رودخانه‌ها نیز گفت: در سال گذشته ۵۲۱۵ متر مربع از حریم‌هایی که در آنها به نوعی ساخت و ساز یا موارد دیگری صورت گرفته بود که تعرض به حریم بود، با پیگیری از دستگاه‌های امنیتی و قضایی آزادسازی شدند.
وی با بیان این که پروانه چاه‌های کشاورزی و غیره به صورت سالانه باید تمدید گردد ادامه داد: هم‌اکنون ۲۹۴ حلقه چاه مجاز و نیز ۱۰۷۷ چاه غیر مجاز شناسایی شده داریم؛ همچنین تعداد ۱۳۲ پروانه مجاز برداشت آب سطحی و ۲۴ پروانه غیرمجاز در شهرستان موجود است و تعداد کنتورهای حجمی و هوشمندِ نصب شده بر چاه‌های کشاورزی نیز ۱۱۰ عدد می‌باشد.
گزارش و عکس حبیب فریبرزی

۹

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر