شما اینجا هستید

سرخط خبرها » حمله به فرودگاه ناکام ماند/ پیروزی مردم

حمله به فرودگاه ناکام ماند/ پیروزی مردم
محمد مظفری
صدای بندر: اگر چه گفته می شود اولین هواپیما که حامل شاه ایران بود سال ۱۳۳۸ در گناوه و زمین های اطراف آن به زمین نشسته ولی فرودگاه گناوه در سال ۱۳۵۰ از سوی سازمان هواپیمایی و فرودگاه های کشور به عنوان دومین فرودگاه استان بوشهر اجازه ساخت گرفت و در سالهای بعد حصار کشی و ساخت برج مراقبت آن نیز انجام شد و و حتی چند فرود نیز در آن انجام شد . ولی با وقوع انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی برنامه های وزارت راه برای فرودگاه گناوه به فراموشی سپرده شد و بعد از آن توسعه مراکز نفت و گاز در شمال و جنوب و احداث فرودگاه در جم، عسلویه و بهرگان و عدم پیگیری مسولین و عدم مطالبه گری مردم احداث فرودگاه به فراموشی سپرده شد.و ساختمان برج مراقبت آن در اختیار ادارات مختلف قرار گرفت.
در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی کم و بیش در خواست هایی برای راه اندازی فرودگاه از سوی مردم و رسانه های انجام می شد که توجهی نمی شد. اگر چه جامعه رسانه ای در طول چهل سال گذشته پیگیر وضعیت ساخت فرودگاه بوده اند ولی متاسفانه هیچ اتفاق مثبتی در خصوص راه اندازی این فرودگاه انجام نشده است. البته در زمان تصدی استانداری مهندس تبادار تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی فرودگاه با کاربری آموزشی و تفریحی منعقد شد که با تغییر دولت در سال ۱۳۸۴ عملا این تفاهم نامه نیز به فراموشی سپرده شد.
نکته مهم دیگر اما استفاده جوانان و ورزشکاران گناوه ای از این زمین هاست که طی سی سال گذشته آن را تبدیل به یک مجموعه زمین خاکی فوتبال در کشور نموده است و عصرهای جمعه بصورت همزمان بیش از ده بازی فوتبال بین محلات گناوه و حومه در ده زمین فوتبال ساخته شده توسط ورزشکاران انجام می شود!
سالهاست نگاه مسولین استان و شهرستان به این زمین چند هزار متری چیزی مثل گوشت قربانی بوده که آخرینش هم در همین دولت سیزدهم اتفاق افتاد تا مسولین استان و شهرستان که تحت فشار دولت برای ساخت مسکن ملی هستند تلاش کنند تا با تغییر کاربری این زمین ها را تبدیل به خانه های مسکن ملی کنند. که البته این بار نیز با ورود رسانه ها به قضیه و فشار افکار عمومی مسولین محترم عقب نشینی نموده اند.
مخلص کلام اینکه اگر چه اینبار نیز با هوشیاری مردم و رسانه ها حمله به فرودگاه جهت تصرف آن ناکام ماند ولی خبر هایی به گوش می رسد که برخلاف شعارهای داده شده هنوز مدیران استان در مسیر تغییر کاربری آن گام بر می دارند و هیچ طرحی برای به سامان رساندن فرودگاه گناوه در برنامه های مدیران استان وجود ندارد!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر