شما اینجا هستید

اخبار » نمایش خن در دیلم اجرا شد
گروه : اخبار

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم در حاشیه اجرای نمایش گفت: نمایش خن به نویسندگی حبیب خدامی و کارگردانی روح الله خدامی ساخته شده است.

زهره محنایی با اشاره به اینکه نمایش خن یکی از آثار راه یافته به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر است، افزود: در این نمایش نویسنده تمام سعی و تلاش خود را در جهت تقویت و معرفی فرهنگ بومی منطقه، آداب و رسوم ،استقامت و ایستادگی مردم این دیار را به تصویر گذاشته است که مخاطب بخوبی با آن ارتباط برقرار نماید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تولید و خلق آثارهای هنری در جهت آشنایی کودکان، جوانان و نوجوانان با فرهنگ ها ، آیین ها و آداب و رسوم بسیار تاثیرگذار است، و نقش بسیار مهمی در جهت انتقال مفاهیم و معانی دارد.

محنایی به داستان نمایش پرداخت و بیان داشت: در نمایش خن ناصر هر بار برای تسلای دل ناهید که نیست، یک نقاش به خانه می آورد و تا عکسی از خسرو بر دیوارهای خانه بکشند. خسرو هم نمی‌داند کجاست؟ خسرو در خواب ناهید است. ناهید هر شب خواب خسرو را می بیند که در منطقه عملیاتی حاج عمران توی کوه و برف از سرما یخزده است. ناهید هر شب در خواب کوه یخ زده را می گیرد و بالا می رود. خسرو در خواب ناصر است. ناصر هر شب خواب می بیند خسرو کف یک لنج خوابیده. لنج غرق شده . هر شب یک ماهی مرکب توی چشم های خسرو تخمریزی می کند.. و ناصر به ناهید قول داده هر طور شده خسرو را پیدا کند.

گفتنی است نمایش خن به نویسندگی حبیب خدامی و کارگردانی روح الله خدامی و بازیگری، سوسن حیاتی، بهادر رستگار، رضا حمزه ، حبیب خدامی ،موسیقی محسن کاظمی و آواز خوانی سعید کاظم پور و نور پردازی موسی میزایی و دستیار کارگردان حیدر ذاکری  ، گریم کوروش لیراوی و دکور و پوستر روح الله خدامی و اجرای دکور سید فاضل کیش از ۸ الی ۱۵ آبان ماه در پلاتو نگاه واقع در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دیلم با حضور پرشور علاقمندان به حوزه نمایش اجرا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر