شما اینجا هستید

اخبار » چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی در دیلم برگزار شد
گروه : اخبار

به گزارش صدای دیلم امام جمعه دیلم ضمن قدر دانی از حضور پرشور دانش آموزان ، مسئولین و مردم در مراسم  راهپیمایی ۱۳ آبان ماه گفت:  ۱۳ آبان ماه، روز استکبار ستیزی که در تاریخ انقلاب اسلامی نماد استکبار ستیزی نوجوانان و جوانان بوده، و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و جا دارد یاد و خاطره همه شهدای دانش آموز و عرصه بسیج دانش آموزی را در این رویداد تاریخی  گرامی بداریم.

حجت الاسلام محمود اسدی ۱۴ آبان ، روز شورای فرهنگ عمومی را به همه اعضای شورای فرهنگ در سطح شهرستان تبریک گفت، و افزود: شورای فرهنگ عمومی از جایگاه بسیار بالایی در جامعه برخوردار است ، و تنها پایگاه و قرارگاه فرهنگی برای نشست و گفتگو ،بررسی مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی در جامعه می باشد، و همه اعضای این قرارگاه باید به صورت جهادی و فعالانه به موضوعات مربوط به این حوزه بپردازند.

وی شناسایی آسیب ها و مشکلات و دغدغه های فرهنگ شهرستان را یکی از اولویت های مهم برای بحث و گفتگو در شورای فرهنگ عمومی برشمرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی برای ارتقای سطح فرهنگ هر منطقه باید از اطلاعات و دانش و آگاهی خوبی نسبت به جامعه داشته باشد .

اسدی با تاکید بر پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای حل مشکلات و دغدغه هایی که در سطح شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد و تمام اعضای شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به پیگیری مصوبات اهتمام بیشتری داشته باشند، و با جدیت نسبت به این موضوع گام بردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در دسترسی عموم مردم قرار بگیرد، بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی برای بررسی مسائل مختلف فرهنگی در سطح شهرستان تشکیل می گردد و مصوبات آن باید برای عموم مردم در جهت آگاهی و اطلاع مطلوب در این زمینه بخوبی صورت بگیرید.

امام جمعه دیلم ضمانت اجرایی مصوبات، حضور اعضاء در جلسات و پیگیری مصوبات، مسئله آموزش، بیان موضوعات فرهنگی، تقویت فرهنگ بومی، مبارزه با رسوم نامناسب، فرهنگ رانندگی،فضای مجازی، دسترسی مردم به مصوبات شوراء، فرهنگ مطالعه، تقویت بنیه دینی، ازدواج آسان و تشکیل کارگروه های مختلف را از جمله موضوعات مهم دانستند که با جدیدیت بیشتر در شورای ففرهنگ عمومی پیگیری شود.

فرماندار شهرستان دیلم در ادامه با اشاره به اینکه همه ما در قبال مسئله فرهنگ باید دغدغه مند باشیم گفت: زیر بنای همه کارها تقویت فرهنگ عمومی جامعه است.

محمد اسدی تشویق و ترغیب جوانان را به مسئله ازدواج آسان و فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم دانست و افزود: نشست و گفتگو با خانواده ها و جوانان و ارتقای سطح دانش آنها نسبت به بحث ازدواج آسان را یکی از دغدغه های شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان دیلم است و فرهنگ سازی با حمایت همه دستگاه ها در این زمینه با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک ۱۴ آبان بعنوان روز شورای فرهنگ عمومی به اعضای، شورای فرهنگ عمومی در دیلم گفت: ثبت ۱۴ آبان بعنوان شورای فرهنگ در تقویم رسمی کشور نشان از اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه می باشد.

زهره محنایی ضمن قدردانی از تعامل و همفکری رئیس شورای فرهنگ عمومی و اعضای شورای فرهنگ عمومی در برگزاری مستمرجلسات و پیگیری های مصوبات شورای فرهنگ عمومی افزود: شهرستان دیلم در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و نتیجه‌گیری و حل مشکلات فرهنگی در بین شهرستان‌های استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است که نشان از پیگیری های امام جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی می باشد.

گفتنی است در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در جامعه و ارائه راهکار و اید های مختلف در جهت پیگیری مصوبات و برنامه های اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان دیلم پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر