شما اینجا هستید

اخبار » مردم گناوه شعور بالای خود را به رخ کشیدند
گروه : اخبار

مردم گناوه شعور بالای خود را به رخ کشیدند
محمد مظفری
صدای بندر: اعتراضات آرام، عاقلانه و بدون حاشیه مردم شهرستان گناوه در خصوص حذف امتیازات مرزنشینی از سوی دولت، بالاخره ثمرداد. تا دولت مجبور شود از موضع خود پایین بیاید و به بخشی از خواسته های مردم بنادر استان بوشهر تن در دهد. فارغ از بحث قانون کالای همراه ملوان و عدم توجه دولت به حقوق مرزنشینان و لایحه ای که قصد دارد بخشی از امتیازات دولت های پیشین به مردم مرزنشین را حذف کند، آنچه در تجمعات اخیر در بندر گناوه قابل تامل بود و زمینه پیروزی مردم را فراهم آورد. شعور بالای مردم شهرستان گناوه در مواجهه با مشکلات پیش رو بود. مردم گناوه که تجربه نشان داده انسان هایی صبوری هستند. در اعتراض به وضعیت ایجاد شده، مطالبه گری را در بهترین فرم خود انتخاب ، و آنقدر بر خواسته به حقشان پایداری نمودند تا دولت مجبور گردد بخشی از خواسته هایشان را بپذیرد.
مدیریت اعتراضات و عدم اجازه به ورود افراد سودجوی غیر مرتبط، تعطیلی بازار بدون اینکه تهیه مایحتاج خانواده ها در ایام تعطیلی بازار دچار چالش شود. استفاده از ادله قانونی جهت تحقق اهدافشان، وبرگزاری تجمعات بدون آسیب به عبور مرور در شهر و نقض حقوق شهروندی و حفظ آرامش واجازه ندادن به انحراف خواسته ها از جمله مواردی بود که باعث موفقیت مردم گناوه در مطالبه گریشان شد.
در این بین همراهی همه اقشار مردم گناوه با لنجداران و تجارو بازاریان، نشان از فرهنگ بالای مردم و تا کید آنها بر منافع عمومی شهرستان گناوه را می دهد. و البته نوید یک اتفاق خوب که می تواند زمینه را برای سرعت بخشیدن به توسعه این شهرستان مهم فراهم آورد.
و فرجام کلام اینکه شهر خوب ساختنی است نه یافتنی ،و برای ایجاد یک شهر خوب باید ایده هایمان را به بهترین نحو اجرایی کنیم. و باید در این مسیر از منافع شخصیمان در برابر منافع عمومی چشم پوشی کنیم، پس ،مطالبه گری را در سرلوحه کارهایمان قراردهیم و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر