شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بیشترحوادث شناسایی شده درکشور در بوشهر احتمال وقوع دارند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر ؛مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بیشتر مخاطرات و حوادثی که در سازمان مدیریت بحران کشور شناسایی شده در این استان احتمال و امکان وقوع دارند.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، روابط عمومی فرمانداری گناوه روز چهارشنبه به نقل از کاظم مرادی درنشست روز چهارشنبه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گناوه افزود: ۱۶ مخاطره در کارگروه سازمان مدیریت بحران کشور شناسایی و دسته بندی شده که دو تا از آنها به پیشنهاد استان بوشهر بررسی و تایید شده است.

وی اظهارکرد: مخاطرات دریایی و هسته ای از پیشنهادهای مدیریت بحران این استان به سازمان مدیریت بحران کشور بود که مورد موافقت و در ردیف کارگروه های ۱۶ گانه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به این که رویکرد اصلی در مدیریت بحران پیشگیری است، گفت: ازهمه دستگاه های ذی ربط انتظاراست که با شناسایی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز از وقوع هرگونه بحران جلوگیری کنند.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای آموزش، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مانورهای مرتبط و متناسب با مخاطرات اقدامی مهم برای گسترش سطح آمادگی دستگاه های امدادی است.

مرادی افزود: براساس نص صریح قانون، در هنگام بروز بحران همه امکانات بخش های دولتی و خصوصی باید در خدمت ستاد مدیریت بحران قرار گیرد.

فرماندارگناوه بر ضرورت جلوگیری از انتشار شایعات بویژه در هنگام بروز حوادث تاکید کرد و خواستار بهره برداری بیشتر از ظرفیت شبکه های اطلاع رسانی برای گسترش آرامش روانی جامعه شد.

عبدالنبی یوسفی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت ها برای آموزش مردم افزود: از آن جا که کشور در یکی از نقاط حادثه خیز جهان واقع و استان بوشهر نیز بارها با انواع بلایای طبیعی تهدید شده، ضروری است که بیش از پیش برای آموزش و آشنایی جامعه برای مقابله با مخاطرات در هنگام وقوع بحران ها تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: فرهنگ سازی برای استفاده مردم از انواع خدمات بیمه ای نقشی مهم در کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی دارد.

وی پیشگیری را مهمترین رکن مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: شناسایی، پیش بینی و آمادگی در برابر حوادث اقدامی ضروری برای حفظ جان و مال مردم است و هرگونه سهل انگاری در این خصوص عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گناوه به بیان مخاطرات احتمالی و اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از بروز حوادث پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر