شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کنترل افزایش وزن نوزاد، بهترین راه تشخیص کافی بودن شیردهی
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: بهترین راه برای تشخیص کافی بودن شیردهی به نوزاد، کنترل افزایش وزن نوزاد است که این امر با مراجعه به پزشک مشخص می‌شود.

به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری فارس ، اصغر بحرانی صبح امروز همزمان با فرارسیدن هفته جهانی شیر مادر در جمع پزشکان و مسئولان بهداشتی دشتی اظهار داشت: می‌توان تغذیه با شیر مادر را به دلایل عدیده‌ای حائز اهمیت دانست که مهم‌ترین آن فرامین الهی و رهنمودهای قرآن است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذا برای نوزادان، شیرخواران و کودکان تا پایان دوسالگی است.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد شیر مادر در سلامتی نوزادان، به نقش ب‌ بدیل شیر مادر در جلوگیری از بروز بیماری‌های ناشی از آلرژی نظیر آسم و اگزما اشاره کرد و ادامه داد: شیر مادر از بسیاری بیماری‌های کودک اعم از بیماری‌هایی که در دوران کودکی و یا حتی بزرگسالی بروز می‌کنند، جلوگیری کرده و یا میزان خطر ابتلا به آنها را کاهش می‌دهد.

بحرانی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها با وسواس، به امر تغذیه با شیر مادر بپردازند و رمز راز آن را بدرستی فرا گیرند، خاطرنشان کرد: پروردگار حکیم به‌طور خاص راجع به تغذیه با شیر مادر و حتی مدت زمان این
تغذیه هدایت لازم را فرموده است و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در مورد این مائده آسمانی تأکید فرموده‌اند.

این مسئول دو نکته اساسی در امر شیردهی کفایت شیر مادر و طول مدت شیر دهی دانست و گفت: بهترین راه برای تشخیص کافی بودن و کنترل شیردهی به نوزاد، افزایش وزن شیرخوار است که با مراجعه به پزشک و یا مراکز بهداشتی درمانی مشخص می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی در پایان، تأمین نیازهای تغذیه‌ای نوزاد با آغوز، کمک به جمع شدن و برگشت رحم مادر به اندازه طبیعی، جلوگیری از احتقان پستان و پیشگیری از ابتلای نوزاد به زردی را از مهم‌ترین مزایای تغذیه مکرر و نامحدود نوزاد در روزهای اول با شیر مادر، برای مادر و فرزند دانست و بر لزوم فراگیری روش‌های صحیح شیر دهی توسط مادران تاکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر