شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تصویب طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دیر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:رئیس اداره بافت فرسوده شهری راه و شهرسازی استان بوشهر از تصویب طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهردیر با اعتباری افزون بر ۷۸۰میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان و اعتبارات داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان بوشهرحسین حسن زاده اعلام کرد : به منظوربرنامه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر دیر ،طرح بهسازی ونوسازی شهرمذکور با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیون ریال پس از بررسی های کارشناسی در سطح مدیریت شهرستان و کمیته فنی استان در مورخ ۱۶/۲/۹۳ به تصویب کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهر سازی و معماری رسید .

حسن زاده افزود : مساحت کل بافت فرسوده شهر دیر ۹۴ هکتار می باشد که ۱۱ درصد از محدوده کلی شهر را در بر میگیرد . بافت فرسوده این شهر شامل محلات سید صفا، محله باغ ، فرودگاه ، بازار،محله عرب ها و محله قاهری می باشد . همجواری با دریای نیلگون خلیج فارس ، تمایل به مشارکت درنوسازی و بهسازی بافت فرسوده وهمگنی اجتماعی ساکنین این بافت ها ازظرفیت هاونقاط قوت و نامناسب بودن سیستم دفع فاضلاب ، کیفیت پایین ابنیه و عدم رعایت سلسه مراتب دسترسی و گذر بندی و همچنین کمبود امکانات رفاهی و امنیتی از نقاط ضعف این بافت می باشد .

وی افزود : مدیریت هماهنگ ، مشارکت مردم و اجرای پروژهای محرک توسعه می تواند نقس بسیار زیادی در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی این گونه محیط ها گردد.

ساماندهی و طراحی شهری محور ساحلی ، ساماندهی مکان های گردشکری و تاریخی ،احیا و مرمت ساختمان گمرک قدیم ، ساماندهی و بهسازی بازار قدیم ، اجرای پروژهای محرک توسعه و نیز اصلاح هندسی معابر و همچنین تامین خدمات عمومی از برنامه هاو اولویت پیش بینی شده در این طرح میباشد که اجرای شدن این پروژه ها می تواند ضمن کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به رونق بیشتر این شهر در حوزه تجارت ، بازرگانی ،گردشگری و زیبایی منجرگردد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر