شما اینجا هستید

سرخط خبرها » برگزاری سالانه ۳۰۰ یادواره شهدا در استان بوشهر/ کاشی‌کاری تصاویر همه شهدای استان
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سالانه ۳۰۰ یادواره شهدا در استان بوشهر برگزار می‌کنیم.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، سید محسن موسوی عصر جمعه در نشست با ایثارگران شهرستان گناوه اظهار داشت: از بدو حضور حجت الاسلام تشکری به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تا به حال در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش ها، کوشش ها و حرکت های بسیار ارزشمندی در سطح استان بوشهر انجام شده است.

وی گفت: علی‌رغم کاهش اعتبارات نسبت به سال های گذشته و با توجه به تورم موجود و اینکه اعتبارات ما در حوزه فرهنگی کاهش بسیار زیادی داشته است، فعالیت‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده بسیار چشمگیر است.

موسوی بیان داشت: این مهم تنها در سایه ایحاد تفاهم نامه ها با دستگاه‌ها با توجه به شناختی که در سطح استان از مدیرکل بنیاد وجود دارد و ارتباطات خوب ایشان و تلاش وی به عنوان یک چهره فرهنگی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت و حتی قبل از تصدی سمت مدیرکلی رخ داده است.

کاشی‌کاری تمام تصاویر شهدای استان بوشهر

وی ادامه داد: به محض اینکه مدیر کل جدید بنیاد شهید استان بوشهر منصوب شدند، بسیاری از گروه های مختلف آمدند و در راستای همیاری در حوزه ایثار و شهادت و به ویژه در حوزه فرهنگی لبیک گفتند که همین باعث شده که شاید امروز بیش از ۲۰ برابر اعتبارات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف مشارکت می گیریم.

موسوی اضافه کرد: در حوزه کتاب با حوزه هنری تفاهم نامه ای نوشته ایم و آنها اعلام کرده اند که ۱۰ جلد کتاب را برای ما هم تدوین و هم چاپ می کنند و به طور میانگین هر کتاب نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت تابلو کاشیکاری شهداء نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان استانداری به ما اعتبار اختصاص داده که ۲۰۰ میلیون تومان از آن تخصیص یافته است.

موسوی خاطر نشان ساخت: به لطف خدا ما تصاویر کاشیکاری شهدای روستایی را آماده می کنیم و با ۲۰۰ میلیون مابقی که در آینده تخصیص می یابد، امیدواریم به زودی این کار به پایان برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به رایزنی مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر با معاونت عمرانی و وزرات کشور داشته اند، به ما قول داده اند که دو میلیارد تومان در حوزه کاشیکاری تمام تصاویر شهدای استان بوشهر اعتبار به ما دهند و امیدواریم که این وعده تحقق پیدا کند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در پایان گفت: ما سالانه ۳۰۰ یادواره شهید در استان بوشهر برگزار می کنیم و بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات این یادواره ها از طریق بخش های مختلف و در همکاری با بنیاد هزینه شده است.

بهبود فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایثارگران گناوه

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: شهداء در طول انقلاب اسلامی چراغ راه ملت ایران بودهرو هستند و جوانان ما همواره از آنها الگوپذیری داشته اند.

محمدرضا ابراهیم زاده ضمن تقدیر از مدیرکل بنیاد شهید استان برای حضور در این نشست صمیمانه گفت: خدمت به جامعه شاهد و ایثارگر شهرستان گناوه مایه افتخار کارکنان بنیاد شهید شهرستان گناوه است و همه تلاش خود را در این راه به کار خواهیم گرفت.

ابراهیم زاده بیان داشت: ورزشکاران جامعه ایثارگری شهرستان گناوه دارای مقام‌های بسیاری در میادین مختلف ورزشی در سطح کشور، آسیا و جهان هستند و نیاز است تا در این بخش توجه ویژه ای به این شهرستان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: جامعه ایثارگری شهرستان گناوه دارای ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری است و حمایت از هنرمندان ما در این حوزه نیازمند اهتمام همه مسئولان فرهنگی شهرستان گناوه و استان بوشهر است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: در زمینه بهبود فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان گناوه نیازمند احداث اماکن مرتبط مستقل به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه در پایان گفت: تدوام برگزاری این نشست ها در راستای خدمت رسانی بهینه به جامعه ایثارگری بسیار ضروری است و در این نشست ها مشکلات بیان شده و راهکارها و پیشنهادات ارائه می شود و این تعامل دوسویه در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار بسیار کارآمد است.

در پایان فعالان تشکل های ایثارگری به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مدیرکل نیز با تشریح برنامه های بر پیگیری همه موارد یاد شده تاکید کرد.

گفتنی است که مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر و جمعی از مدیران استانی و رییس بنیاد شهید شهرستان گناوه پیش از این نشست دیداری نیز با خانواده برخی شهیدان شهرستان گناوه داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر