شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بردخون بندری بی‌اسکله/ محرومیت روستاهای ساحلی از آب آشامیدنی سالم
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: شهر بردخون با وجود ظرفیت‌های مهم در زمینه دریا، اما اسکله ندارد ضمن اینکه روستاهای ساحلی این شهر نیز از آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، جمعی از نمایندگان قشرهای مختلف بردخون در نشست هم‌اندیشی برای حل مشکلات این شهر شرکت کرده و نظرات و مشکلات خود را در بخش‌های مختلف بیان کردند.

توجه به اشتغال خانواده شهدا

زهره بردستانی نماینده ایثارگران و خانواده‌های شهدا گفت: توجه به اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رسیدگی به وضعیت درمان ایثارگران، حمایت از ادامه تحصیل فرزندان جانبازان و ایثارگران، مشاوره و توجه عاطفی به خانواده‌های شاهد، پرداخت حق درمان ایثارگران در ادارات از جمله خواسته و مطالبات ایثارگران و خانواده‌های معظم شاهد است.

ضرورت تاسیس اداره اقتصاد و دارایی در بردخون

نماینده اصناف و بازاریان نیز گفت: استقرار اداره دارایی در بردخون ضرورت دارد زیرا مردم و ۳۰۰ واحد صنفی به صورت مستمر با این اداره ارتباط دارند.

صادق نظری افزود: ایجاد شهرک صنفی به دلیل صنوف آلاینده و افزایش سهمیه آرد اختصاصی به بردخون لازم است چرا که منطقه ما میزبان مهاجرین زیادی است که در فصل برداشت گوجه فرنگی جهت کار به بردخون مسافرت می‌کنند و گاه به اندازه جمعیت شهر می‌رسد.

وی وجود ماشین‌های دوره گرد را معضلی برای منطقه دانست و گفت: این ماشین‌ها می‌توانند در بازار هفتگی پنج‌شنبه‌ها کالاهای خود را به فروش برسانند اما این فروشندگان که حتی در و پنجره نیز عرضه می‌کنند در معابر و خیابان‌ها باعث سد معبر و آزار مردم می‌شوند و موجبات نارضایتی اصناف و بازاریان را فراهم می‌کنند.

نیاز مبرم بردخون به احداث اسکله

مدیرعامل تعاونی صیادان نیز گفت: بردخون که در دهه ۳۰ دارای گمرک بوده و قدیمی‌ترین بخشداری در شهرستان داشته مورد کم لطفی قرار گرفته زیرا همه روستاهای ساحلی اسکله دارند ولی بردخون با وجود بیش از ۱۵۰ قایق هیچگونه موج شکن و اسکله‌ای ندارد.

حسین طاهری افزود: حضور صیادان غیرمجاز و تخریب زیستگاه و نابودی آبزیان خطری جدی برای صیادی بردخون است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ترمیم جاده دسترسی به دریا، ایجاد فضای تفریحی در کنار دریا و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از خواسته‌های صیادان است.

وی حضور دلاوری مانند خالوحسین بردخونی را موجب افتخار منطقه خواند و ادامه داد: ۲۸۶ کارگاه زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارد اما این منطقه دکتر معین ندارد.

محرومیت روستاهای ساحلی بردخون از آب آشامیدنی سالم

رئیس شورای اسلامی بردخون نیز گفت: در بخش بردخون ۱۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در ۳۵۰۰ هکتار از اراضی برداشت می‌شود که باعث اشتغال بیش از ۶ هزار نفر است اما در بزرگراه خلیج‌فارس و سه راه بردخون دوربرگردان وجود ندارد و اجرای بزرگراه بوشهر دیر نیز تعطیل شده است.

عبدالمجید قاسمی افزود: روستاهای ساحلی از آب آشامیدنی سالم محروم هستند و منطقه حفاظت شده مند زمین‌های مردم را تصاحب کرده است که نیازمند توجه مسئولان است.

مجید حیدری نماینده دهیاران نیز گفت: هفت دهیاری در بخش بردخون فعالیت می‌کنند اما عوارض آلاینده‌ها بسیار ناچیز است و سالن و فضاهای ورزشی در روستاها وجود ندارد.

ایجاد تفریحگاه در ساحل دریا خواسته مردم بردخون

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز گفت: شبانه‌روزی کردن مرکز بهداشتی درمانی بخش، ایجاد تفریحگاه در ساحل دریا، واگذاری زمین ۷۰ هکتاری برای احداث پارک از خواسته‌های مردم است.

علی کشاورز افزود: محیط زیست در ۲۵۰ متری شهر اقدام به مانع گذاری کرده است و حفظ حیات وحش مهم‌تر از زندگی مردم قلمداد می‌شود که نیاز به بازنگری دارد.

نماینده دامداران بردخون نیز گفت: به دلیل حمله حیوانات شکاری و درنده به گله‌های دام نیاز به مجوز حمل سلاح داریم و از عدم وجود داروهای حیوانات رنج می‌بریم و نیازمند پرداخت تسهیلات کم بهره هستیم.

محمد عباسی احداث ایستگاه آب را ضروری دانست و گفت: وجود آب انبار در بیابان و محل گذر دام‌ها باعث سیراب شدن آنها و کاهش خطر اتلاف دام می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر