شما اینجا هستید

سرخط خبرها » صادرات ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی از استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

دای بندر: عضو اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور پیش‌بینی کرد که صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر درسال جاری به ۲۰ هزار تن برسد.

حسن احمدی امروز در گفت‎و گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار کرد: میزان صادرات آبزیان کشور سال گذشته ۳۰۴ میلیون دلار بوده که استان بوشهر در محوریت صادرات آبزیان کشور قرار داشته است. میزان صادرات میگوی پرورشی در استان بوشهر استان بوشهر در سال ۹۱ و ۹۲ به ترتیب هشت هزار تن و ۱۲ هزار تن بوده که این میزان را در سال جاری ۲۰ هزار تن پیش‎پیش بینی شده است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور با تاکید بر تقویت زیرساخت‎های صادرات آبزیان در بوشهر بیان کرد: به دلیل محدودیت‎های مکانی که در اسکله بوشهر برای صادرات آبزیان وجود دارد بیشتر میزان صادرات آبزیان بوشهر از بندرعباس انجام می‎شود و با توجه به اینکه موضوع منطقه آزاد بوشهر نیز مطرح شده نیز است که زیرساخت‎های صادرات آبزیان در بوشهر فراهم شود.

احمدی بیان کرد: در سنوات گذشته ۴٫۵ میلیارد تومان به عنوان یارانه صادرات میگو اختصاص یافت ولی صادر کنندگان میگو در استان بوشهر نتوانستند از این ردیف بودجه‎ای استفاده کنند. اختصاص ردیف بودجه‌ای یارانه صادرات میگوی پرورشی همراه با مشوق صادرات میگو برای صادرکنندگان میگو در استان بوشهر راه انگیزشی مناسبی برای ترغیب صادرکنندگان میگو باشد.

عضو اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور یادآور شد: استان بوشهر در موضوع پرورش میگو از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که باید از این ظرفیت‎ها با هدف رونق اقتصادی کشور به نحو مطلوبی استفاده شود.

منبع:خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر