شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۶۶ میلیاردریال تسهیلات برای خرید نهاده های کشاورزی گناوه اختصاص یافت
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: درفصل زراعی جاری ۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان این شهرستان به منظور خرید نهاده های کشاورزی بذر وکود اختصاص یافته است.

سیدحسن موسوی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بهره برداران برای استفاده از این تسهیلات به مدیریت جهاد مراجعه تا پس از تشکیل پرونده به بانک های عامل معرفی شوند.

وی بیان کرد: به هریک از متقاضیان در ازای هر هکتار کشت دیم پنج میلیون ریال و آبی ۱۲میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود. مدیرجهاد کشاورزی گناوه گفت: با توجه به اعلام هواشناسی استان بوشهر، درفصل پاییز ۱۹۵٫۳ میلی متر نزولات آسمانی دراین شهرستان پیش بینی شده که از نیمه اول آبان امسال شروع خواهدشد.

موسوی با اشاره به این که تاکنون ۵۵۰ تن بذر گندم بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده از کشاورزان خواست از بذرهای مناسب که امکان تحمل تنش های آخر فصل را دارند استفاده کنند.

وی ادامه داد: به کشاورزان توصیه می شود کشت اصولی مکانیزه را درفصل زراعی جاری مدنظر قرار دهند تا از حداقل بارندگی حداکثر بهره را ببرند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه اظهارکرد: درآستانه شروع کشت غلات دراین شهرستان، ۱۴متقاضی تسهیلات خرید تراکتور با ادوات دنباله بند به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی افزود: پیش بینی می شود درسال زراعی جاری ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم وجو قرار گیرد.

اراضی کشاورزی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر به دلیل نبود منابع پایدار آبی به صورت کشت دیم و تنها در منطقه حله آبی انجام می شود. ک/۳

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر