شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مدیر استانداردگناوه: آسانسورهای شهر غیر استاندارد هستند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیر استاندارد گناوه گفت: همه آسانسورهای نصب شده در ساختمان های سطح این شهرستان درسال های گذشته ازجمله ۳۴۰ واحدی مسکن مهر، غیراستاندارد و استفاده از آنها خطرناک است.

قدرت اله شاهین زاده روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: استفاده از این آسانسورها با توجه به نداشتن گواهی بازرسی ایمنی ازسوی استاندارد، عواقب ناگواری ازجمله تلفات جانی و نقص عضو بدنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همه شرکت هایی که در سال های گذشته دراین شهرستان آسانسور نصب کرده اند فاقد گواهی طراحی و مونتاژ از صنعت، معدن و تجارت استان بوده و غیرمجاز هستند.

مدیر استاندارد گناوه اظهارکرد: این اداره براساس وظایف قانونی و به منظور حفظ جان مردم اقدام به مهروموم آسانسورهای بدون گواهی ایمنی چندین شرکت کرد که متولیان آنان دریک بازه زمانی حدود چهارماهه پس از اخذ گواهی طراحی ومونتاژ از صنعت، معدن وتجارت استان، اجازه فعالیت مجدد به آنان داده شد.

وی همکاری تنگاتنگ شهرداری را در استاندارسازی آسانسورها ضروری و مهم دانست و گفت: شهرداری قبل از صدور پایان کار ساختمان های دارای آسانسور ملزم به هماهنگی و استعلام های لازم ازاین اداره برای اخذ گواهی ایمنی استاندارد است.

مدیر استاندارد گناوه بیان کرد: این اداره بنابه وظایف قانونی خود عمل کرده و تاکنون جلسات متعددی با دستگاههای ذی ربط ازجمله شهرداری برگزار کرده که تاهنوز نتیجه ای دربر نداشته است.

وی گفت: هم اینک شهرداری تنها برای شروع ساخت وسازها و نصب آسانسور با این اداره مکاتبه می کند اما برای مرحله اصلی که پایان کار بوده هیچگونه استعلامی نمی کند.

شاهین زاده از مردم خواست بمنظور ایمن کردن و استانداردساز بودن آسانسورها به اداره استاندارد مراجعه و یا ازطریق پیامک ۱۰۰۰۷۷۳۳۱۲۳۸۶۰ اطلاع دهند.

شهردار بندرگناوه گفت: رعایت استاندارد در ساخت وسازها از مواردی است که در شهرداری بجد به آن اهمیت داده می شود.

محمدرضا عرب زاده افزود: با بخش شهرسازی شهرداری هماهنگی های لازم انجام شده و به آنان توصیه شده که قبل و پایان کار ساخت وسازها با اداره استاندارد هماهنگی و مراحل قانونی را طی کنند.

شهردار بندرگناوه گفت: باتوجه به اینکه در ماموریت بسر می برم با معاون خود تماس گرفته و اعلام داشت که شهرداری قبل و پس از ساخت وسازها با اداره استاندارد هماهنگی های لازم را انجام داده است.

وی از مدیر استاندارد گناوه خواست اگر مواردی وجود داشته که شهرداری با آنان هماهنگی نکرده اطلاع دهند تا پیگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسکن مهر گناوه گفت: در قرارداد فاز ۳۴۰ واحدی نصب آسانسور منظور نشده بود که با توجه به چندطبقه بودن و رفاه ساکنان اقدام به جانمایی و نصب آن شد.

مرتضی خضری افزود: پیگیری های زیادی با پیمانکار نصب کننده برای استانداردسازی انجام شده اما اقدامی نکرده که از آنان شکایت و پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی گفت: به منظور حفظ جان ساکنان این مجتمع، آسانسورهای موجود مهروموم شدند که آنان باتوجه به مشکلات جسمانی و دیگرنیازها مجدد از آن استفاده کردند.

خضری افزود: باتوجه به اینکه رسیدگی به پرونده پیمانکارمذکور زمان می برد از برخی ساکنان این فاز که بدهی دارند خواست معوقات خود را پرداخت تا نسبت به سرو سامان دادن آسانسورها اقدام شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر