شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تلاش ناموفق متخلفان برای آتش‌زدن تالاب حله در بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تلاش دو متخلف برای آتش‌زدن منطقه حفاظت شده تالاب حله در بوشهر خبر داد و گفت: با تلاش ماموران محیط زیست، متخلفان در اقدام خود ناموفق بودند.

به گزارش صدای بندر، حسین دلشب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت کار ماموران یگان حفاظت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و همه باید به تلاش‌های این قشر احترام بگذارند.

وی بیان کرد: با وجود خطراتی که این عزیزان در انجام فعالیت خود دارند، اما همواره با نهایت همت وظیفه خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تالاب حله در ۱۰ کیلومتری شمال شهر بوشهر با وسعت ۴۶ هزار و ۷۸۳ هکتار دارای دو بخش آبی و خشکی قرار دارد و از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر محسوب می‌شود.

دلشب در ارتباط با حادثه به وجود آمده در تالاب حله استان بوشهر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده تالاب حله طی گشت، کنترل و پایش مداوم این منطقه، دو نفر متخلف را در حال ایجاد حریق به‌صورت عمدی و به هدف تصرف اراضی ملی و صدمه رساندن به تالاب دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: از متخلفین مذکور در تمام مراحل این اقدام غیرقانونی تصویربرداری و به مراجع قضایی ارسال شد.

دلشب گفت: از مردم و حاشیه‌نشینان تالاب بین‌المللی حله درخواست می‌کنیم که ضمن احترام به قانون و حدود اراضی تالاب، نسبت به نقش حساس این تالاب در اکوسیستم منطقه همکاری از خود نشان داده و با هر اقدامی که منابع طبیعی منطقه را به خطر اندازد مانند گذشته مقابله کرده و مراتب را در اسرع وقت به نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مستقر در منطقه حفاظت شده حله اطلاع دهند.

متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

منبع:خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر