شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: پوشش واکسیناسیون بیماری‌های مختلف در کشور ۹۵ درصد و در استان بوشهر ۱۰۰ درصد است.

به گزارش صدای بندر، علیرضا رئیسی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای برنامه واکسیناسیون پنج‌گانه همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: با تزریق واکسن پنج‌گانه کودکان در مقابل پنج بیماری تهدید کننده زندگی آنان شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا نوع ب محافظت می‌شوند.

وی افزود: هرچند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه و هپاتیت ب قبلا جزو برنامه جاری ایمن‌سازی کودکان بود ولی واکسن هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب جزو جدیدی است که در این واکسن دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: واکسن هموفیلوس آنفلوانزا از بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای که به وسیله هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب حاصل می‌شود مثل پنومونی، مننژیت، باکتریمی، تورم اپی گلوت، آرتریت سپتیک (عفونت چرکی مفصل) پیشگیری می‌کند.

وی بیان کرد: واکسن پنج گانه تعداد تزریق به کودک را که قبلا در دو، چهار و شش ماهگی انجام می‌شد را به یک نوبت کاهش می‌دهد و برعلیه پنج بیماری ایمنی ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: واکسن پنج‌گانه جایگزین واکسن‌های فعلی ثلاث (DTP) و هپاتیت ب در سنین دو، چهار و شش ماهگی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: دریافت واکسن هپاتیت ب بدو تولد طبق برنامه قبل ادامه دارد و زمان دریافت یادآوری واکسن سه‌گانه در ۱۸ ماهگی و شش سالگی همانند برنامه سابق ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تزریق این واکسن باعث کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و از کارافتادگی کودکان امروز و بزرگسالان فردا می‌شود.

رئیسی یادآور شد: از جمله دستاوردهای برنامه واکسیناسیون در کشور طی سه دهه گذشته ریشه کنی فلج اطفال است و همچنین بیماری‌های سرخک، سرخچه و کزاز نوزادی نیز در حال ریشه‌کن شدن هستند.

وی گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون از شیوع معلولیت‌های جلوگیری و باعث کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

رئیسی افزود: برنامه واکسیناسیون با هدف ایمن‌سازی از مهم‌ترین، شناخته‌ترین و موثرترین راه‌های توسعه و گسترش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است که خوشبختانه پوشش واکسیناسیون در کشور ۹۵ درصد و در استان بوشهر ۱۰۰ درصد است.

منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر