شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اختصاص ۱۸۳ میلیارد تومان از منابع وزارتخانه‌ها به بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:استاندار بوشهر گفت: از محل منابع مالی در اختیار وزارتخانه‌ها در هشت ماه ابتدای امسال ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد دلیل وقوع آتش‌سوزی در ساختمان شهید تندگویان عسلویه اظهار داشت: دلیل آتش‌سوزی باید بررسی شود و پس از مشخص شدن دلیل اصلی آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

واکنش استاندار بوشهر به حادثه آتش‌سوزی مهیب در عسلویه

وی بیان کرد: اما موضوعی که در این اتفاق باید مد نظر باشد این است که آمادگی ما در مقابل وقوع چنین حوادثی کم است و این مبحث را به معاون ‌اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور منعکس کردیم و پیشنهاداتی هم ارائه شده تا آمادگی ما در مقابل چنین حوادثی بالا برود.

تنبیه دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه در گناوه نگران‌کننده بود

استاندار بوشهر در مورد حادثه تنبیه یک دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه و بستری شدن دانش‌آموز در بیمارستان اظهار داشت: این جریان حادثه نگران‌کننده‌ای بوده و اصلا قابل دفاع نیست، برخوردهای لازم در حال انجام است اما باید در فضایی آرام، مقررات را در خصوص چنین تخلفاتی اجرا کنیم.

‌جابه‌جایی روستاهای اطراف نیروگاه در دست بررسی است

سالاری در پاسخ به سوالی در مورد جابه‌جایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این موضوع را با معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیگیری کردیم و قرار است گزارشی از سوی اطلاعات با حفظ حقوق مردم تهیه و در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود.

اختصاص ۱۸۳ میلیارد تومان از منابع در اختیار وزارتخانه‌ها به استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: از محل منابع مالی در اختیار وزارتخانه‌ها، در هشت ماه ابتدای امسال ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

‌سالاری ‌اظهار داشت: تا پایان سال مالی ۹۱، ۳۸ میلیارد تومان و تا پایان سال مالی ۹۲، ۹۲ میلیارد تومان به استان بوشهر اختصاص یافته اما این رقم در هشت ماه ابتدای امسال ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: اعتبار مصوب استان بوشهر در سال ۹۱، ۵۳۰ میلیارد تومان بود و ۳۰۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافت، در سال ۹۲ در مجموع ۶۱۹ میلیارد تومان مصوب داشتیم که ۴۷۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای سال جاری در هشت ماهه یک‌هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۸۳۷ میلیارد تومان نقدینگی وارد استان بوشهر شده که دو برابر سال گذشته است.

اجرای ۲۷۸۹ پروژه عمرانی در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: ۲ هزار و ۷۸۹ پروژه عمرانی در استان در دست اجرا داریم که یک‌هزار و ۲۶۵ پروژه به پایان رسیده و برای تسویه مالی این تعداد پروژه به اتمام رسیده به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سالاری بیان کرد:یک‌هزار و ۵۲۴ پروژه باقیمانده در استان داریم که برای این تعداد پروژه ۶۴۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم که عمده این اعتبار برای پرداخت مطالبات است.

وی ادامه داد: در مجموع برای مطالبات پروژه‌های تمام شده و در دست اجرا یک‌هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که امیدواریم این میزان را به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

تعریف پروژه برای شهر بوشهر از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری

استاندار بوشهر گفت: برای اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۱ حدود ۲۸ میلیارد تومان، در سال ۹۲ نیز ۳۱ میلیارد تومان و برای سال ۹۳، ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم.

سالاری بیان داشت: برای شهر بوشهر هم از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری پروژه تعریف کردیم و این کار با پیگیری جدی و استدلال‌های مطلوب محقق شد.

درصدد محدود کردن رسانه‌ها نیستیم

استاندار بوشهر تاکید کرد: فضای اظهار نظر آزاد، نقد، پیشنهاد در یک بستر سالم نیاز هر جامعه‌ای است و جامعه‌ای که با این فضا رو به رو نباشد ناآرام خواهد بود.

سالاری بیان کرد: هیچوقت درصدد محدود کردن هیچ رسانه‌ای نبودیم و به نظرات هم بی‌تفاوت نیستیم و نظراتی که دریافت می‌کنیم مد نظر قرار می‌دهیم.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در جهت توسعه استان، اولویت‌بندی طرح‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه مشارکت مردم و اقشار مختلف بسیار تاثیرگذار بوده است و معتقد به دریافت نظرات قشرهای مختلف بوده و هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر