شما اینجا هستید

اخبار » تکمیل فاضلاب گناوه به اعتبار کلان نیاز دارد
گروه : اخبار

صدای بندر- مدیر آب وفاضلاب شهری گناوه گفت: پروژه فاضلاب گناوه با اعتباراتی که تاکنون به آن اختصاص یافته تکمیل نمی شود و به اعتبار کلان نیاز است.

به گزارش صدای بندر، غلامرضا مختاری روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان افزود: اعتباراتی که سالانه به این پروژه اختصاص می یابد اندک است و اگر بدین منوال ادامه داشته باشد تا ۲۰ سال آینده تکمیل نمی شود.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه مهم و اساسی این شهر را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مسوولان ذی ربط در استان و فرماندار این شهرستان پیگیری های فراوانی برای جذب اعتبار برای این پروژه انجام داده اند که اگر مصوب شود شتاب بیشتری می گیرد.

مختاری گفت: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب گناوه از سال ۱۳۷۹ آغاز و براساس طراحی های آن زمان ۱۶۰ کیلومتر بود که هم اینک ۱۱۵کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون در حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.
مدیر شرکت آب وفاضلاب گناوه گفت: درسال جاری ۴۰ میلیارد ریال برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اولویت کاری امسال در بخش ساحل این شهر با توجه به گردشگر پذیربودن این منطقه است که دراین راستا قرارداد مجوز حفاری آن به مناقصه رفته و امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغازشود.

مختاری گفت: نصب پکیچ با توجه به هزینه بربودن و مسایل فنی دراین نقطه منتفی شده و از روش دیگری استفاده خواهدشد.

فرماندارگناوه گفت: پروژه فاضلاب این شهرستان که از دغدغه های مسوولان و مردم منطقه است، در اولویت پروژه های این شهرستان قرار دارد.

عبدالنبی یوسفی افزود: بدین منظور نشست های متعددی با مسوولان کشوری و استانی از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر برگزار شده است.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم توسعه و برطرف کردن موانع گردشگری، ضروری است طرح ساماندهی و هدایت فاضلاب ساحل گناوه تا پیش از آغاز تعطیلات نوروز اجرایی و به بهره برداری برسد.

نبود سیستم جامع و کامل فاضلاب در شهرگردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر باعث شده تا علاوه بر تحت الشعاع قرار گرفتن همه فعالیت های عمرانی تبعات نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی بویژه در نقاط مرکزی و ساحل این شهر بوجود آورد.
منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر