شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کشتارگاه دام دشتی بوشهر تعطیل شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – رییس اداره دامپزشکی شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: تنها کشتارگاه دام این شهرستان به دلیل مشکلات بهداشتی، وضعیت نامناسب فضای ساختمانی و رعایت نکردن بهداشت محیط تعطیل شد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، دکترمحمد رضا عباسی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این کشتارگاه دام که در شهر خورموج مرکز این شهرستان واقع است با کاستی ها ومشکلات زیادی درزمینه زیرساخت های محیطی ازجمله نامناسب بودن سرویس فاضلاب، بهداشتی واستاندارد محیط روبرو است و نیاز به بهسازی ونوسازی وضعیت محیط کشتارگاه و سرویس فاضلاب دارد.

وی اضافه کر: تذکرات کتبی وشفاهی ماموران دامپزشکی شهرستان دشتی به این کشتارگاه درماه های اخیر ملی نشده وبرای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماریهای دامی ومراقبت از سلامت مصرف کنندگان گوشت قرمز این کشتارگاه تا برطرف کردن مشکلات تعطیل شده است.

عباسی ادامه داد: کشتارگاه دام شهر خورموج روزانه گوشت هفت قصابی موجود در این شهر و مناطق حومه را تامین می کند که با تعطیلی این واحد مردم شهرستان دشتی با مشکل تامین گوشت رو برو خواهندشد.

شهردار خورموج گفت: کشتارگاه دام شهرداری خورموج بیش از۵۰ سال قدمت دارد وساختمان آن به حالت فرسوده وتخریبی درآمده است.

احمد شیخیانی افزود: شهرخورموج با ۴۰ هزار نفر جمعیت نیازمند یک کشتارگاه جدید و نوسازی شده است.

وی اضافه کرد: برای احداث یک کشتارگاه جدید نیاز به پنج میلیارد ریال اعبتار است که به دلیل کمبود درآمد واعبتارات شهرداری ازاجرای چنین پروژه ای عاجز است.

شیخیانی گفت: برای برطرف کردن نگرانی و دغدغه های بهداشتی مسوولان دامپزشکی شهرستان دشتی و رعایت اصول بهداشتی اولیه کار بهسازی و ترمیم ساختمان کنونی کشتارگاه دام شهر خورموج بزودی آغاز می شود.

شهردار خورموج افزود: این شهرداری برای احداث ساختمان جدید و نو کشتارگاه دام آماده هر نوع همکاری با بخش خصوصی است.

شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است. ک/۳

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر