شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۱۰۹ هزار نفر در استان بوشهر محروم از سواد هستند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس سرشماری سال ۹۰، ۱۰۹ هزار و ۶۲۱ نفر در استان بوشهر در جمعیت بالای شش سال محروم از سواد هستند.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، غلامرضا دانشور پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: کل جمعیت شش سال به بالای استان بوشهر ۹۱۸ هزار و ۴۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۹ هزار و ۶۲۱ نفر محروم از سواد هستند.

وی بیان کرد: درصد باسوادی در جمعیت ۱۰ تا ۲۹ سال در استان بوشهر ۹۷٫۶۰ درصد و فاصله باسوادی در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت شهری و روستایی نیز ۱٫۲۱ درصد و فاصله باسوادی زن و مردم در استان بوشهر ۴٫۷۷ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۱۲ هزار و ۴۲۷ نفر جمعیت ۱۰ تا ۲۹ سال و ۳۵ هزار و ۱۰۲ نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بوشهر محروم از سواد هستند.

دانشور گفت: به منظور تعمیم سوادآموزی، تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم تا امر سوادآموزی در استان تسریع شود.

وی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی به صفر رساندن بیسوادی در استان، بهره‌گیری از مشارکت بین بخشی و آموزش فنون و تدوین تبلیغات برای جذب افراد محروم از سواد از برنامه‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی در استان بوشهر شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: جذب سوادآموزان، کمبود نیروی انسانی برای آموزش، ترغیب و تشویق سوادآموزان عدم توجه سازمان‌های غیردولتی به عرصه سوادآموزی از جمله چالش‌های فراروی سوادآموزی در استان بوشهر است.

دانشور اضافه کرد: امسال بعید از جشن باسوادی در استان برگزار کنیم، چرا که رویکردهای سوادآموزی تغییر کرده و امیدواریم در سال‌های آینده این اقدام صورت گیرد.

وی افزود: در ارتباط با طرح سوادآموزی اولیای بیسواد دانش‌آموزان در دست اجرا داریم و تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تمام آموزش‌های ما از طریق سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌گیرد و بخش خصوصی را در این عرصه به کار گرفتیم.

دانشور افزود: در سال ۹۰، دو هزار و ۱۸۸ نفر، سال ۹۱، ۷۸۸ نفر و در سال ۹۲ نیز ۲۰۴ نفر در استان بوشهر سواددار شدند و تا پایان سال ۹۲ نیز ۳۱ هزار و ۹۲۲ نفر بیسواد در استان بوشهر داریم.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز دو هزار و ۲۰ نفر زیرپوشش سوادآموزی گرفتیم که نشان از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۲۶ سازمان مردم نهاد با معاونت سوادآموزی همکاری دارند، گفت: در امر سوادآموزی برای هر نفر بیسواد ۷۰۰ هزار تومان، در مرحله انتقال ۷۵۰ هزار تومان و در مرحله تحکیم نیز ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

دانشور گفت: در مرحله سوادآموزی ۴۰۰ ساعت، مرحله انتقال ۶۰۰ ساعت و در مرحله تحکیم ۲۰۰ ساعت آموزش به سوادآموزان ارائه می‌دهیم.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال در بوشهر هشت هزار و ۲۷۵ نفر، دشتستان(شامل برازجان، ـ آبپخش و پشت کوه) هشت هزار و ۴۳ نفر، عسلویه شش هزار و ۹۳۳ نفر، گناوه سه هزار و ۱۹۵ نفر بیسواد وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر