شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در دهه فجر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، روح‌الله طاهریان‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از تاسیسات آبرسانی نوار ساحلی شهرستان تنگستان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر ۶۱۹ روستا با جمعیت ۳۱۲ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش خود قرار داده و استان بوشهر تنها استانی است که ۹۹ درصد جمعیت روستایی آن در پوشش آبرسانی قرار دارد.

طاهریان ‌پور بیان کرد: کل آب استان بوشهر از سه منبع خط آبرسانی کوثر، چشمه ساسان کازرون و چاه‌های آبرسانی موجود در استان بوشهر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به وجود ۸۳ هزار انشعاب مشترک آب در روستاهای استان بوشهر داریم، تصریح کرد: از ۸۳هزار انشعاب مشترک آب در روستاهای استان بوشهر ۹۳ درصد آن خانگی و مابقی تجاری، صنعتی و عمومی است.

کاهش ۱۵ درصدی میزان آب ورودی به استان بوشهر در دی ماه

وی یادآور شد: به دلیل بارش‌های کم سال جاری و به دنبال آن کاهش منابع آب میزان آب ورودی استان بوشهر در دی ماه امسال کاهش ۱۵ درصدی داشته است. با وضعیت موجود تابستان سال ۹۴ با چالش‌های بیشتری مواجه هستیم و رسانه‌ها باید در این راستا مردم را به سمت مصرف صحیح و اصولی هدایت کنند تا این بحران را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

برطرف شدن بخش اعظمی از مشکلات تامین آب شهرستان تنگستان با احداث سد خائیز

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان داشت: در سفر رئیس جمهور اعتباراتی احداث سد خائیز تنگستان مصوب شده و با احداث این سد بخشی از مشکلات تامین آب این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات شرکت و آب و فاضلاب روستایی استان در سال ۹۲ به میزان ۲۵ میلیارد تومان بود که این میزان با افزایش ۶۷ درصدی به ۴۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و از این اعتبار تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن نیز محقق شده است.

این مسئول با اشاره به زیان‌ده بودن شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در سال ۹۳، یک‌هزار و ۲۰۰ تومان بود که مشترکان تنها ۱۶۰ تومان آن را پرداخت می‌کنند و تنها معادل ۳۰ درصد از این کسری را دولت جبران می‌کند.

مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: ۲۳ مجتمع آبرسانی در استان بوشهر در حال احداث است که ۱۲ مجتمع آن کد ملی خورده و جزو پروژه‌های اولویت دار کشور به شمار می‌رود و در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند.کاهش پرت آب روستایی از ۳۸ درصد به ۳۶ درصد رسانده‌ایم و انتظار داریم در سال ۹۴ این میزان را به ۳۴ درصد کاهش و بخشی از نیازهای خود را پوشش دهیم.

از محل اعتبارات ملی ۱۲ میلیارد تومان به روستاهای استان اختصاص یافت

طاهریان پور با بیان اینکه از پنج سال گذشته تاکنون در موضوع آب و فاضلاب روستایی اعتباری به روستاهای استان بوشهر اختصاص نیافته است، بیان داشت: با پیگیری استاندار و حمایت نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ۱۲ میلیارد اعتبار از منابع ملی به روستاهای استان بوشهر

احداث تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب روستای هاله تا پیش از اتمام سال ۹۴

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان بوشهر اضافه کرد: احداث شبکه فاضلاب روستای هاله در شهرستان عسلویه به اتمام رسیده و احداث تصفیه‌خانه آن نیز تا پیش از اتمام سال ۹۴ به مرحله‌ بهره‌برداری خواهد رسید.از محل اعتبارات وام بانک توسعه اسلامی به وزارت نیرو عملیات اجرایی شبکه آب و فاضلاب بساتین شهرستان کنگان و دویره احمدی شهرستان بوشهر تا شهریور سال آینده آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات ۱۵ پروژه همزمان با دهه فجر

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان آغاز و با اجرای این پروژه‌ها ۱۵۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه مجتمع آبرسانی نوار ساحلی شهرستان تنگستان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آبرسانی استان بوشهر است، گفت: این مجتمع ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۶۰کیلومتر خط انتقال، پنج واحد ایستگاه تاسیسات و پمپاژ و ۹هزار و ۱۰۰ مترمکعب مخزن بتنی را دارا است.

این مسئول با اشاره به تعداد انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای استان بوشهر افزود: در روستاهای استان بوشهر به تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ تا دو هزار انشعاب غیر مجاز وجود دارند که برخی از آنها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و مراحل اداری آن در دست اقدام است.

طاهریان پور همچنین به راه‌اندازی پلیس آب در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: به دنبال تامین تجهیزات پلیس آب هستیم و بدون شک با راه‌اندازی پلیس آب می‌توان نظارت بیشتری بر روند مصرف آب داشت.

پرداخت ۷۰درصدی مطالبات پیمانکاران شرکت آبفار

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان بوشهر ابراز کرد: بیشترین چالش تامین آب در استان بوشهر مربوط به شهرستان‌ها گناوه و دیلم است که در مسیر ورودی شبکه انتقال آب از استان‌ هم‌جوار به استان بوشهر قرار دارند و بیشترین چالش تامین آب در استان بوشهر نیز مربوط به شهرستان‌های تنگستان، جم، عسلویه و دشتستان است.

وی در ارتباط با پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز بیان داشت: تاکنون ۷۰ درصد مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک مطالبات باقیمانده آنها نیز پرداخت کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر