شما اینجا هستید

سرخط خبرها » دستاورد ۱۲ هزار میلیارد ریال سفر رئیس جمهور به استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دستاورد سفر رئیس جمهور از پروژه‌های عمرانی برای استان بوشهر ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده که بخشی از آن مربوط به تعهدات سفر است.

به گزارش صدای بندر، حسن باستی صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیشنهاد طرح‌ها مختلف به رئیس‌جمهور جلسات کارشناسی متعددی برگزار کردیم و نهایتا به جمع‌بندی رسیدیم و طرح‌های کلانی را برای استان در نظر گرفتیم تا در سفر دولت به تصویب برسد.

وی بیان کرد: از میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال دستاورد سفر، ۶۱۹ میلیارد تومان مصوبات بود و باقیمانده نیز از تعهدات وزارت نفت در استان بود که باید اجرا می‌شد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: محور ارتباطی بین استان بوشهر و هرمزگان از طریق عسلویه به بندرلنگه و خمیر از طرح‌های مهم مورد نظر بود که ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن در سفر دولت به تصویب رسید.

باستی بیان داشت: بهسازی محور اصلی برازجان به گناوه و دیلم و نهایتا به هندیجان در استان خوزستان از طرح‌های دیگر بود که بخش عمده این محور باید ۴ خطه شود و نهایتا یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح به تصویب رسید تا در طی دو سال این پروژه بدون تقاطع غیرهمسطح به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این محور ۲۱۰ کیلومتر طول دارد و پیش از این ۸۵ کیلومتر از آن اجرا شده است و تأکید داشتیم این محور تا استان خوزستان ادامه داشته باشد چراکه مطالعات آن انجام شده است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: محور دالکی به کنار تخته که بخش قابل توجهی از آن انجام شده و از بوشهر تا دالکی مشکلی برای چهار خطه شدن نداریم و برای تکمیل آن از دالکی به کنار تخته و بابامیدان پیشنهاد داشتیم که ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای ۴ خطه کردن محور دالکی تا کنارتخته به تصویب رسید.

باستی یادآور شد: به منظور تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی مراکز عملی استان در سفر دولت ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید ضمن اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای دانشکده کشاورزی در برازجان اختصاص یافت.

وی گفت: در سفر دولت تامین اعتبار ۱۴۸ میلیارد ریالی احداث مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه و اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریالی احداث پارک علم و فناوری بوشهر به تصویب رسید.

منبع :خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر