شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اسلام حقیقی فرصتی برای ظهور تکفیری‌ها را نمی‌دهد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر-استاندار بوشهر گفت: اسلامی که در محدوده جغرافیای ایران اسلامی حاکمیت دارد هیچ فرصتی برای ظهور داعش، طالبان و تکفیری‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، مصطفی سالاری عصر امروز در گردهمایی شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، از مردم بوشهر برای حضور پر رنگ و باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن همانند سنوات گذشته دعوت کرد و گفت: مردم استان بوشهر با پیشینه غنی فرهنگی با وجود امکان‌های تاثیرگذاری در حوزه فرهنگی و حضور رسانه‌ای در کشور کمتر از برنامه‌های تهاجم فرهنگی دشمنان آسیب‌پذیر بوده‌اند به‌گونه‌ای که در دهه ۵۰ و ۶۰ که با وجود اینکه کانال‌های کشورهای خارجی در این استان قابل دریافت بود تاثیر منفی برنامه‌های شبکه‌های بیگانه بر فرهنگ مردم این استان وجود نداشت این‌ها همه به‌خاطر غنای فرهنگی این استان است.

استاندار بوشهر افزود: امروز تاثیر‌پذیری فرهنگی ربطی به مرزی بودن ندارد بلکه ریشه فرهنگی و دینی باعث شده که ما تاثیر نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر کشور ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه دارای همین خصوصیت است به‌خاطر این است که دارای فرهنگی غنی اسلامی با تاثیرگذاری بالا است.

سالاری با بیان اینکه اسلامی که تندروی ندارد داعش و طالبان در آن شکل نمی‌گیرد و نه زمینه شکل‌گیری دارد، خاطر نشان کرد: اسلامی که در محدوده جغرافیای ایران اسلامی حاکمیت دارد هیچ فرصتی برای ظهور گروهی از جمله داعش، طالبان و تکفیری‌ها را فراهم نمی‌کند که این امر موید غنای فرهنگی و برداشت ما از اسلام حقیقی است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برداشت‌های غلط در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: اسلام حقیقی که در زیر سایه آن زندگی می‌کنیم باید به‌طور مطلوب تبلیغ شود.

سالاری گفت: ما رسالت داریم این فرهنگ غنی را در کشور خود حفظ کرده و تقویت کنیم و هم با بهره‌گیری از علم روحانیون، آیات عظام، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری که طلایه‌دار این حرکت هستند و آن را به دیگر کشورهایی که برداشت ناصواب از اسلام دارند تعمیق داده و آن برداشتهای ناصواب را از بین ببریم.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه ما در قبال خود و دیگران باید برداشت واقعی اسلام را تعمیق و تعمیم دهیم، گفت: ما باید سعی کنیم رفتارمان در راستای این تعمیم باشد.

وی با بیان اینکه ما برای آیندگان خود و کشورهای اسلامی رسالت و نقش سنگینی برعهده داریم و آن را باید با دقت گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشور های غربی و آمریکای جنوبی مبتنی بر این واقعیت است که از بین بردن برداشت‌های ناصواب می‌تواند برداشت حقیقی ما از اسلام را به دیگر کشورها نیز تعمیق و تعمیم دهد.

سالاری افزود: قطعا تصمیمات شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند ناقض تصمیمات دولت و ادارات ذی‌ربط باشد اما می‌تواند آن مصوبات را تکمیل کرده و زمینه‌های رشد و شکوفایی آنها را فراهم آورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر