شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کوچ زودهنگام عشایر استان بوشهر به مناطق سردسیر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: استان اصفهان تاریخ ورود عشایر به آن استان را اول خرداد اعلام کرده اما با توجه به وضعیت خشکسالی عشایر استان بوشهر کوچ زودهنگام به مناطق سردسیر خواهند داشت.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، علی ابراهیمی صبح امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر با اشاره به مشکلاتی که محورهای منتهی به محل زندگی عشایر دارند اظهار داشت: ۱۰ محور در شهر شبانکاره که به محل اسکان عشایر ختم می‌شود ساماندهی کردیم و بیش از ۱۵ محور دیگر نیز نیاز به ساماندهی دارد.
وی با بیان اینکه برای خدمات بهداشتی و درمانی نیز اکیپ‌های سیار به مناطق عشایری در شهرستان‌های عشایر نشین اعزام کردیم، تصریح کرد: واگذاری روستای ایل شهر انجام شد و در این روستا طرح هادی اجرا شده و دهیاری، شورای روستایی و مرکز بهداشت و درمان نیز در این روستا مستقر شده است.
ابراهیمی در مورد مشکلات برق عشایر هم گفت: برای حل این مشکل مولدهای انرژی خورشیدی در نظر داریم، و در همین راستا با نصب مولدهای انرژی خورشیدی در ۸۹ نقطه مناطق عشایری استان از طرف وزارت نیرو موافقت شده است.
مدیر امور عشایر استان بوشهر اضافه کرد: ۱۵ مورد تخصیص کد روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های عشایرنشین استان انجام شده و در حال انجام این کار در سایر مناطق روستایی هستیم. در مورد تامین آب شرب عشایر نیز، هشت دستگاه تانکر در حال آبرسانی هستند و ۳ دستگاه نیاز به تجهیز دارد ضمن اینکه این تعداد تانکر جوابگوی نیاز آب عشایر استان نیست.
ابراهیمی افزود: ۴۲۰ حلقه آب انبار ویژه عشایر در استان داریم ضمن اینکه اعتبارات لازم درا ین بخش به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است هر چند جوابگوی شرایط فعلی که خشکسالی هم مزید بر علت شده، نیست.
مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: به‌کارگیری تانکرهای بیشتر برای تامین آب عشایر از راهکارهایی است که در کوتاه مدت می‌توان مشکلات عشایر را حل کرد.
وی ادامه داد: شرایط خشکسالی وضعیت تاریخ کوچ عشایر را تغییر داده استان اصفهان تاریخ ورود عشایر به آن استان را اول خرداد اعلام کرده اما با توجه به وضعیت خشکسالی عشایر استان بوشهر کوچ زودهنگام به مناطق سردسیر خواهند داشت لذا باید این مشکل با مسئولان استان اصفهان مطرح و حل شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر