شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ظرفیت کانتینری بوشهر به حدود یک میلیون تن افزایش می‌یابد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت کانتینری بوشهر به حدود یک میلیون تن افزایش می‌یابد.
به گزارش صدای بندر، محمد راستاد ظهر چهارشنبه در پنجمین نشست مدیران دریایی که در سالن اجتماعات برج بندر بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۹۳۷ کیلومتر ساحل است که ۱۱ بندر تجاری و چند بندر تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بنادر استان بوشهر در زمینه‌های مختلف، اضافه کرد: بنادر استان بوشهر با در نظر گرفتن بنادر نفتی، بیشترین میزان حمل و نقل دریایی از نظر تناژ را در بین استان‌های ساحلی کشور دارد.

راستاد با بیان اینکه بندر بوشهر به عنوان مهمترین بندر تجاری استان سومین بندر تجاری در سطح کشور است، افزود: در برخی از تقسیم‌بندی‌ها، بندر بوشهر در بین سایر بنادر کشور دارای جایگاهای نخست و دوم است.

بوشهر مهمترین واردکننده میوه‌جات با کشتی های یخچال دار است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: ظرفیت حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار TEU در سال و عملکرد نزدیک به ۳۰۰ هزار TEU در سال است که دارای جایگاه دوم پس از بندر شهید رجایی است.

وی با بیان اینکه بوشهر مهمترین واردکننده میوه‌جات با استفاده از کشتی های یخچال دار است، بیان داشت: این کشتی‌ها تقریبا به صورت کامل به بوشهر تردد می‌کنند و این موضوع بیانگر اقبال به بوشهر است.

راستاد تصریح کرد: این اقبال به بندر بوشهر باعث شده است تا شاهد جهش ترافیکی به بندر بوشهر باشیم و در همین راستا با حضور رئیس جمهور در استان عملیات اجرایی توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین آغاز شد تا شاهد توسعه بندر بوشهر باشیم.

پایانه نفتی یا مواد فله مایع در بوشهر ایجاد می‌شود

وی از افزایش ظرفیت کانتینری بوشهر به حدود یک میلیون تن خبر داد و خاطرنشان ساخت: پایانه نفتی یا مواد فله مایع به ظرفیت ۱۸۰ هزار متر مکعب مخزن نیز در کنار این پایانه کانتینری ایجاد می‌شود که ۵۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد یک پایانه چند منظوره در بندر بوشهر با سرمایه گزاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسعه بندر بوشهر طی پنج سال انجام می شود که پایانه کانتینتری طی سه سال اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر