شما اینجا هستید

سرخط خبرها » لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی راهیان نور در خارگ
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- بخشدار ویژه خارگ بر لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی راهیان نور در خارگ تاکید کرد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، عسکر زارعی ظهر امروز در نشست هماهنگی راهیان نور دریایی خارگ اظهار کرد: خارگ در طول سالیان متمادی، به ویژه در دفاع مقدس، علاوه بر ایفای نقش استراتژیک و اقتصادی خود، در برابر دشمن و بیش از ۲۸۰۰ بار حمله هوایی او مقاومت کرد و مردم و زن، شیه و سنی و کودک و بزرگ، از خارگ دفاع کردند تا امروز از این جزیره به عنوان جزیره مقاومت یاد شود.

وی افزود: دفاع د خارگ، یک پدیده جهانی بود و این پدیده در حالی رخ داد، که تمام دنیا پشت عراق ایستاده بودند، هرچند در حال حاضر، با توانمندی‌های بومی که بدست آمده، آمریکا دیگر برای ما قدرتی محسوب نمی‌شود و البته آن موقع هم هرآنچه در توان داشتند استفاده کردند اما در برابر مردم دلاور و بسیجیان همیشه در صحنه، شکست خوردند و یک وجب از خاکمان را دشمن نتوانست تصرف کند.

بخشدار ویژه خارگ عنوان کرد: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار در دفاع مقدس را باید بتوان به نسل آینده و همه ملت‌ها انتقال داد و یکی از بهترین این راه‌ها، راهیان نور است.

وی خاطرنشان کرد: آثاری که از زمان جنگ باقی مانده ‌‌باید در معرض دید عموم قرار بگیرد و اگر نیاز به بازسازی دارند، مورد بازسازی قرار بگیرد و در این راستا، همه باید تلاش کنند.

زارعی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که با توجه به عملیاتی بودن جزیره خارگ، یک نمایشگاه دائمی در طول سال، به بهره‌گیری از ظرفیت رهیان نور کشوری، در خارگ دائر کنیم و برای تصویب اعتبارات لازم، باید با ستاد راهیان نور کشور رایزنی کرد و یقیناً همه مدیران این جزیره، چون راهیان نور کاری ملی و اعتقادی است، هز همه نیروها و امکانات موجود دریغ نخواهند کرد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر