شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش درآمد پرستاران با اجرای دستورالعمل تعرفه خدمات پرستاری
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرایی شدن دستورالعمل جدید تعرفه خدمات پرستاران در سال آینده، درآمد پرستاران فعال بیشتر خواهد شد.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس ، علیرضا رئیسی ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تعرفه خدمات پرستاران اظهار داشت: با اصلاح تعرفه‌ها درآمد پرستاران ببالاتر می‌رود، اما بحث اصلی این است که تعرفه‌های پرستاری باید مصوب شود که این کار ضامن عدالت است.

وی عنوان کرد: بر اساس دستورالعملی که به همین منظور تهیه شده، درآمد پرستاران بر حسب درآمد بخشی که پرستار در آن فعالیت دارد و همچنین میزان توانایی و فعالیت خود پرستار افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بحث‌های زیادی در این زمینه انجام شد تا اینکه دستورالعمل ویژه تهیه شده و از سال آینده نیز اجرایی خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه همواره باید شان و نوع کار پرستاران مورد توجه باشد، بیان کرد: اکنون فاصله بین پرستار و نیروی خدماتی از بین رفته و این شیوه درستی نیست و باید اصلاح شود ضمن اینکه به منظور ارتقا کار پرستاران نیاز است که تعداد پرستاران در مراکز درمانی افزایش یابد.

مجتمع پزشکی ویژه بیماران خاص در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

وی گفت: از محل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری، مجتمع پزشکی بیماری‌های خاص احداث خواهیم کرد که به بیماران خاص خدمات مختلف درمانی و بهداشتی خواهد داد.

این مسئول اضافه کرد: در این بیمارستان، خدمات دیالیز ارائه می‌شود ضمن اینکه بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS، بیماران پیوندی نیز می‌توانند از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مطالعات اجرای این طرح انجام شده است، گفت: نیمی از اعتبار مورد نظر این بیمارستان تخصیص یافته و برای اجرای این بیمارستان در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع، حدود هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ضرورت احداث اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر

رئیسی گفت: با توجه به اینکه نیروگاه اتمی در بوشهر فعال است و قرار شده دو نیروگاه اتمی دیگر نیز در بوشهر احداث شود، ضرورت احداث اورژانس هسته‌ای بر کسی پوشیده نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم نسبت به احداث اورژانس هسته‌ای اقدام کنند.

وی افزود: همچنین مطالعات بیمارستان فوق تخصصی ۱۶۰ تخت خوابی در بوشهر نیز انجام شده و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و طرح به سازمان مجری یعنی وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

۸۷ هزار نفر در بوشهر از خدمات بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشریح طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر و مزایای این طرح گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت است.

رئیسی یادآور شد: با این طرح، دارو و تجهیزات لوازم مصرفی در خود بیمارستان تهیه می‌شود و هزینه آن بر عهده بیمارستان است و بیمار تنها ۱۰ درصد هزینه درمانی را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای طرح تحول نظام سلامت، ۸۷ هزار نفر از بیماران در استان بوشهر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند و ۶۸ میلیارد ریال به صورت مستقیم از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی وزارت بهداشت هزینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ترویج زایمان طبیعی از دیگر بسته‌های مهم طرح تحول نظام سلامت بود و از ابتدای سال تاکنون با اجرای این طرح در استان بوشهر ۵۶۰۰ زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی بوشهر انجام شده ضمن اینکه تعداد عمل جراحی سزارین نیز کاهش یافت.

این مسئول متذکر شد: هدف‌گذاری ما این است که سالانه ۱۰ درصد آمار سزارین را در استان کم کنیم و گروه‌های هدف ما در اجرای این طرح نیز کسانی هستند که برای نخستین بار قرار است زایمان کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر