شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۸۰پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر جذب شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر -معاون سیاسی استاندار بوشهر از جذب ۸۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر طی یکسال اخیر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح‌الله حقیقی درکارگاه آموزشی ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها درجمع بانوان بوشهری اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و در این راستا تاکنون اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام گرفته است.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی مورد تاکید و توجه مسئولان قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم و رضایتمندی جامعه هدف فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: کارگروه بهداشت در این استان برنامه غربالگری را تصویب کرده و در صدد فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام این پروژه در کل استان هستیم.

راه‌اندازی کلینیک تخصصی در شهرستان‌ها

حقیقی تصریح کرد: هم‌اکنون در ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر کلینیک و یا مرکز تخصصی بهداشتی درمانی وجود دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به آنها از سلامتی خود مطمئن شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ با جذب بیش از ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مشکل نبود نیروی متخصص را در استان تا حدودی حل کرده‌ایم.

حقیقی، بر ضرورت راه‌اندازی اتاق فکر زنان دراستانداری برای شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش این معضلات تاکید کرد.

۱۰۰۰ بیمار سرطانی در استان بوشهر مداوا شدند

پزشک فوق تخصص خون دراستان بوشهر نیز گفت: کاهش الگوی سنی و افزایش تعداد بیماران سرطانی در دو دهه اخیر در کشور نگران کننده است.

محمدرضا روان‌بد افزود: ارایه آموزش‌های لازم از جمله شناسایی عوامل سرطان‌زا و علایم هشدار دهنده برای پیشگیری از شیوع سونامی سرطان در جامعه ضروری است.

وی اضافه کرد: تغذیه سالم، کنترل وزن، ورزش، ترک سیگار، دوری از استرس و مصرف نکردن مشروبات الکلی از جمله راه‌های پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های سرطانی است.

روان‌بد درباره مصرف بیش از حد دخانیات به‌ویژه قلیان بیان کرد: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت مصرف دخانیات به تنهایی عامل ۳۰ درصد موارد تومورهای بدخیم و ۲۰ درصد مرگ ناشی از سرطان است.

وی در باره غذاهای فرآوری شده اظهارکرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته که درهیاهوی تمدن به دنبال غذاهایی که سریع آماده می‌شوند، بودند با توجه به تاثیر منفی این غذاها امروز به این نتیجه رسیدند که نباید از آنها استفاده کنند ولی مردم ما تازه به دنبال استفاده از این نوع غذاها هستند.

روان‌بد گفت: مادران به عنوان آموزش دهنده نسل بعد باید بدانند چه خطری فرزندانشان را تهدید می‌کند به همین دلیل با یک حرکت جمعی باید به مقابله با کابوس سرطان درجامعه رفت.

وی یادآور شد: آلودگی های محیطی و صنعتی، دخانیات، مصرف غذاهای فرآوری شده، زغالی شدن غذا، مصرف الکل و مواد مخدر از عوامل سرطان‌زا هستند.

مصرف سبزی و میوه‌جات سالم در مقابله با سرطان موثر هستند

روان‌بد اضافه کرد: مصرف سبزی و میوه‌جات سالم و به دور از سموم در مقابله با سرطان موثر هستند به همین دلیل باید با اصلاح شیوه‌های کشاورزی و استفاده نکردن از موادی که باعث زود رس شدن و تغییر رنگ میوه‌ها می‌شود سبزیجاتی سالم در اختیار مردم قرار داد.

وی تغییر در عادت دفع، زخم‌های پوستی که بعد از دو هفته بهبود نیافته‌اند، خونریزی یا ترشح غیرطبیعی از مجاری طبیعی بدن، توده یا برآمدگی در پستان یا هر نفطه دیگری از بدن، اشکال در بلع غذا، خشونت صدا، کاهش وزن، هرگونه تغییر در زگیل یا خال‌های موجود در بدن و سرفه‌های طولانی مدت یا بدون خلط خونی همراه با کاهش وزن را از علایم هشداردهنده سرطان عنوان کرد.

روان‌بد سرطان دهانه رحم و پستان را از سرطان‌های شایع زنان عنوان کرد و گفت: انجام غربالگری و تست‌های توصیه شده از سوی پزشکان و مراکز بهداشتی در این زمینه ضروری است.

وی یادآور شد: با همت مسئولان امکانات لازم برای شناسایی بسیاری از سرطان‌ها در استان بوشهر مهیا است و تاکنون بیش از یکهزار بیمار سرطانی نیز در این استان مداوا شده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر