شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آیین بزرگداشت فردوسی در دشتستان برگزار می شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- دبیر انجمن فردوسی شبانکاره گفت: آیین بزرگداشت فردوسی، توسط این انجمن در شهر شبانکاره شهرستان دشتستان برگزار می شود.
محمد بحرینی در گفتگو با مهر اظهار داشت: آیین بزرگداشت فردوسی، در طول پنج سال گذشته هر ساله توسط انجمن فردوسی شبانکاره برگزار شده و امسال هم مانند سال های گذشته، در روز ۲۶ اردیبهشت ماه، این آیین برگزار می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای شکل گیری انجمن، بنای فعالیت خود را بر اساس مواردی که با نام این انجمن همخوانی دارد گذاشتیم و بر همین اساس هر سال همزمان با روز بزرگداشت این شاعر بزرگ در تقویم ملی کشورمان، آیین بزرگداشت فردوسی را برگزار می کنیم.

دبیر انجمن فردوسی شبانکاره با اشاره به اینکه جایگاه و منزلت حکیم طوس بر هیچ فرهنگ دوستی پوشید نیست تصریح کرد: فردوسی درست زمانی که زبان فارسی دستخوش عربی مآبی قرار گرفت و حتی نوشتن نامه های اداری را به طور رسمی به عربی تغییر دادند، بر خلاف جریانی که مهمترین شاخصه ی هویت ما یعنی زبان فارسی را هدف قرار داده بود، ایستادگی کرد و در این راه، هزینه داد.

بخشی از هویت زبان فارسی مدیون فردوسی است

بحرینی افزود: اگر امروز آن هویت چندین هزار ساله بر جای مانده، بخشی از آن بی تردید مدیون فردوسی است و طبیعی است که باید برای چنین بزرگمردانی که سربازان فرهنگی ایران بوده اند پاسداشت برگزار کرد.

وی یادآور شد: هر سال در مراسم بزرگداشت فردوسی، از اساتید مختلف و معتبری مثل دکتر جعفرحمیدی و دکتر رضایی بهره برده ایم و امسال میهمان و سخنران ویژه مراسم، دکتر سیدمحمود سیدصادقی خواهد بود.

این فعال مدنی گفت: تلاش می شود که این مراسم با دعوت از نخبگان و برجستگان فرهنگی و هنری هم استانی، مسئولین فرهنگی و شعر دوستان هم استانی برگزار شود و شاعران برجسته استان نیز برای شعرخوانی در این آیین دعوت شده اند.

محمد بحرینی با اشاره به سایر برنامه های این آیین اظهار داشت: در این مراسم هنرمند خردسال هم استانی به نام آیناز فکروند به اجرای نقالی و موسیقی ملی و سنتی خواهند پرداخت و از تصویر فردوسی که توسط یکی از نقاشان شبانکاره ای، به نام آقای دویسری تهیه شده رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: این مراسم با حمایت شهردار شبانکاره، معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر و حمایت های مسئول اداره فرهنگ و ارشاد شبانکاره در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهر شبانکار برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر