شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۶ دانش آموز دیلمی زیرپوشش طرح ملی دهان و دندان قرارگرفتند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- کارشناس مسوول بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: تعداد ۶۳۶ دانش آموز پایه اول ابتدایی این شهرستان زیرپوشش طرح ملی دهان و دندان (وارنیش فلوراید) قرار گرفتند.

سیده رقیه فاطمی روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح باهدف پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان و افزایش استحکام دندانهای کودکان به صورت رایگان از فروردین امسال همزمان با سراسر کشور دراین شهرستان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام بهتر این طرح فرم های رضایت نامه والدین و ثبت اسامی طراحی شده است.

فاطمی بااشاره به این که وارنیش فلوراید ساده ترین روش برای تقویت مینای دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان است که توسط یک برس بر روی دندان کشیده می شود، گفت: در این طرح دو تا سه بار در سال وارنیش فلوراید به صورت موضعی روی دندان های دانش آموزان استفاده می شود.

این کارشناس بیان کرد: ماده وارنیش فلوراید دارای یون های فلور است که با نفوذ روی قسمت مینای دندان، سبب بازسازی و استحکام بافت مینا ومانع پوسیدگی آن براثر اسید های ترشح شده باکتری ها می شود.

وی پوسیدگی دندان در کودکان زیر۱۴ سال را بسیار شایع دانست و افزود: طبق آمار غیررسمی از هر پنج دانش آموز اول ابتدایی یک نفر به پوسیدگی دندان مبتلا است که این آمار با افزایش سن، بالاتر می رود.

وی افزود: استفاده از این ماده به صورت چهار یا شش ماه یک بار انجام می شود و بهترین سن نیز برای شروع از سه سالگی است، زیرا کودکان دراین سن عادت غذایی غلطی داشته و نمی توانند به صورت صحیح مسواک بزنند.

کارشناس مسوول بهداشت مدارس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: این طرح با همکاری مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان و با همکاری معلمان پایه اول ابتدایی، کارکنان مراکزبهداشتی درشهرها و بهورزان در روستاها انجام می شود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر