شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بدهی برق وآب، کشتارگاه را تعطیل وگوشت را دربوشهر کمیاب کرد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان بوشهر گفت: کشتارگاه چاهکوتاه به عنوان تنها مرکز صنعتی تامین گوشت استان به علت بدهی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی برق و آب مصرفی از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون تعطیل شده است.

نورالدین امیری روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: ازاین میزان بدهی کشتارگاه دو میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال هزینه برق و ۳۰۰ میلیون ریال مربوط به آب مصرفی است.

وی اظهار کرد: از زمستان پارسال مالکیت کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه به سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر واگذار شده است.

امیری اضافه کرد: این کشتارگاه در گذشته بدون هیچ قراردادی دراختیار فردی بود که نسبت به پرداخت بدهی هایش هیچ اقدامی نکرده است و علاوه بر بدهی آب و برق به تامین اجتماعی نیز بدهکاراست.

وی ادامه داد: پرداخت بدهی های برجا مانده از سوی فرد یادشده از سوی سازمان همیاری شهرداریهای استان بوشهر ما را با مشکلات حقوقی مواجه می کند.

امیری درباره فعالیت دوباره کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه بوشهر گفت: تنها راه ممکن برای فعالیت دوباره کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه استفاده از بخش خصوصی است تا با تسویه بدهی ها در قبال پرداخت اجاره، آن را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: تاکنون برای این کارچند گروه پیشنهادهایی ارایه کرده اند که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این کشتارگاه را تعیین تکلیف کنیم.

امیری افزود: درنشستی که درفرمانداری برگزار شد، از شرکت توزیع برق بوشهر خواستار یک ماه مهلت برای ادامه کار کشتارگاه شده ایم تاظرف این مدت نیز سرمایه گذارجدید وارد کار شود و اداره آن را برعهده بگیرد.

وی یادآورشد: فردا قرار است برای حل مشکل تعطیلی کشتارگاه چاهکوتاه در فرمانداری بوشهر نشست دیگری برگزار شود.

در پی قطع برق تنها کشتارگاه صنعتی استان بوشهر از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون گوشت قرمز در بوشهر کمیاب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر دراین ارتباط گفت: کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه به دلیل بدهی برق تعطیل شده است.

مرتضی بحرانی افزود: بخش های مختلف کشتارگاه از خط کشتار تا مراحل سردکننده لاشه نیازمند برق است، از این رو ادامه فعالیت این کشتارگاه در شرایط فعلی ممکن نیست.

وی اضافه کرد: مالکیت این کشتارگاه از سال گذشته به سازمان همیاری شهرداری ها سپرده شده و دامپزشکی فقط بر بخش سلامت و بهداشت آن نظارت دارد.

بحرانی اضافه کرد: حل مشکل کمبود گوشت و تنظیم بازار برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است ضمن این که محموله های گوشت از استان فارس به استان بوشهر انتقال یافته، ولی باید برای حل مشکل کشتارگاه چاهکوتاه تدبیر شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ضمن تایید تعطیلی کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه بوشهر به دلیل بدهی به شرکت توزیع نیروی برق گفت: تاکنون اتحادیه قصابان بوشهر گزارشی در زمینه کمبود گوشت قرمز مورد نیاز بازار به این سازمان ارایه نکرده است.

سید حسین حسینی محمدی بیان کرد: قرار است فردا در نشستی در فرمانداری مشکل کشتارگاه نیمه صنعتی چاهکوتاه بوشهر تعیین تکلیف شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر