شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فرماندار تنگستان: درآمد کشاورزی این شهرستان حدود ۷۰۰میلیارد ریال است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- فرماندار تنگستان گفت: این شهرستان دارای ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاوزی و چهار هزار هکتار نخیلات و مرکبات است که با تولید یک میلیون تن محصول درآمدی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در سال دارد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا،غلامرضا ترک زاده شنبه درنشست شورای اداری شهرستان تنگستان افزود:

جمعیت شهرستان تنگستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن۷۰ هزار نفر است که ۷۰ درصد آن در روستاها و ۳۰ درصد درشهرها ساکن هستند.

وی اظهارکرد: در سفر سال گذشته رییس جمهور ی به استان بوشهر ساخت سد خائیز برای شهرستان تنگستان تصویب شد که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود و با بهره برداری از آن می تواند تضمین کننده تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی منطقه باشد.

ترک زاده همچنین با تاکید براجرایی شدن بزرگراه اهرم – برازجان افزود: این بزرگراه یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار درکاهش ترافیک و انتقال محصولات کشاورزی به بازارهای هدف است که دراولویت برنامه های امسال قرار دارد.

فرماندار تنگستان همچنین گفت: درحال حاضر۴ واحد دانشگاهی دراین شهرستان درحال فعالیت است که بیش از ۷ هزار دانشجو در رشته های مختلف در آن واحد ها مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۲ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل هستند تلاش می شود رشته های تکمیلی درواحدهای دانشگاهی ایجاد شود و در حال حاضر هم دو رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم راه اندازی شده است.

فرماندار تنگستان نرخ بیکاری در شهرستان تنگستان را ۱۷٫۲ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در بخش دلوار ۲ درصد است که شرکت های لنج سازی ، سایت های پرورش میگو، تجارت دریایی تا حدودی مشکل بیکاری در دلوار را حل کرده است.
وی همچنین از برگزاری کنگره رئیسعلی دلواری خبر داد و گفت: کنگره یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریورماه امسال برگزار می شود.

فرماندارتنگستان با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری امسال برگزار می شود افزود: از تمام ظرفیت های شهرستان برای برگزاری هرچه بهترو با شکوه تر این دو انتخابات استفاده می شود.

ترک زاده به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) اشاره و بیان کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان تنگستان با ستاد ارتحال حضرت امام راحل همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر