شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اختصاص ۷۰میلیارد ریال اعتبار به تالار شهر بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت:امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای از سرگیری پروژه تالار شهر بوشهر اختصاص یافته بود که درسفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از بازدید از این پروژه به دستور وزیر ۴۰ میلیارد دیگر نیز به این رقم اضافه شد.

حمیده ماحوزی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:برای ساخت این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون تنها ۱۵میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآورشد: به رغم گذشت پنج سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه اما بدلیل عدم تخصیص اعتبار عملا فعالیت آن راکد بود و سال گذشته نیز دو میلیارد ریال برای فعال شدن کارگاه و آماده سازی ادامه روند ساخت تخصیص یافت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد:پروژه تالاربزرگ شهر بوشهر از پروژه های ملی است که عملیات اجرایی آن در سال ۸۸ آغاز و هم اکنون تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با زیربنای ۱۴هزار متر در دست ساخت است که دارای سه سالن آموزشی، فضای باز برای برنامه های صحنه ای و سالن های تخصصی موسیقی و تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این پروژه در قالب دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن شامل ساخت سالن یک هزار و ۵۰۰ نفری است که در صورت تخصیص اعتبار در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به تنوع فعالیت های فرهنگی و اجرای برخی برنامه های فرهنگی ملی در استان بوشهر فضاهای موجود جوابگوی اجرای برنامه ها نیست.

ماحوزی گفت: در زمان حاضر تنها یک سالن با ۳۷۰ نفر ظرفیت در مرکز این استان برای برنامه های فرهنگی و هنری وجود دارد که پاسخگوی نیاز جامعه فرهنگی و هنری نیست.

وی یادآورشد: افزون بر این عملیات ساخت مجتمع های فرهنگی هنری در شهرهای گناوه، شبانکاره، سعدآباد و آبپخش نیز از سال های ۸۸ و ۸۹ آغاز شده و بدلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ماحوزی بیان کرد:برای احداث این مجتمع های فرهنگی بودجه ای درنظر گرفته نشده و آنچه نیز که ساخته شده در حال تخریب است.

این مقام مسوول گفت: باتوجه به اینکه پارسال تنها به پروژه های بالای ۵۰ درصد اعتبار تعلق گرفت امیدواریم در سالجاری برای به سرانجام رساندن پروژه های نیمه کاره این اداره کل اعتبار تخصیص یابد.

وی در خصوص پروژه نیمه کاره مجتمع فرهنگی عسلویه نیز گفت: پروژه مجتمع فرهنگی عسلویه از محل اعتبارات ملی در دست ساخت است که هم اکنون ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ماحوزی با بیان اینکه اعتبار پروژه مجتمع فرهنگی عسلویه ۳۰۰ میلیارد ریال است یادآور شد: در سفر دولت تدبیر و امید ۱۴۸ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی گفت:همچنین دراستان بوشهر چهار پلاتو (سالن نمایش) در شهرستان های دیلم، دیر، کنگان و تنگستان ساخته شده است که تجهیز و فراهم شدن زمینه بهره برداری از آن ها در گرو مشارکت فرمانداری ها برای تخصیص اعتبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: تجهیزات مکان های فرهنگی این استان نیز بدلیل قدمت به روز نیست و کارمدی لازم را برای اجرای برنامه ها ندارد.

وی گفت:به رغم تنوع و تعدد ماموریت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالیان گذشته اهتمام لازم برای توسعه فضاهای فیزیکی ، بازسازی و تجهیز با تامین اعتبار لازم انجام نشده است.

ماحوزی افزود: محدودیت تخصیص اعتبار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر باعث شده تا مطالبات همکاران نیز پرداخت نشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر