شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۱۴ حرفه آموزشی در فنی‌وحرفه‌ای خواهران بوشهر راه‌اندازی شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای خواهران بوشهر گفت: برای مهارت افزایی و توانمندسازی خواهران ۱۴ حرفه آموزشی در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای خواهران بوشهر اجرا شد.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، پروین لیراوی‌زاده صبح امروز در نشست بامربیان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بوشهر، معضل بیکاری بویژه در میان دانش آموختگان دانشگاهی را از چالش‌های اساسی دانست واظهار داشت: مهارت آموزی و توانمندسازی این افراد از برنامه‌های اصلی این مرکز است چراکه نقش مهمی در اشتغال آنان دارد.

وی، تقاضا محوری و اشتغال محوری را دو راهبرد آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تقاضای افراد حقیقی و حقوقی که منتج به اشتغال شود، از مهم‌ترین راهبردهای مرکز آموزش فنی حرفه‌ای استان بوشهر است.

رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بوشهر توانمندسازی و آموزش مهارتی به زنان و دختران عشایر و روستاییان درمناطق محروم را مورد اشاره قرار داد و گفت: توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکار، آموزش‌های بازار محور مبتنی بر تولید و فروش و توانمند سازی و آموزش به جامعه زنان بویژه زنان سرپرست خانوار و نیز زنان آسیب دیده اجتماعی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

لیراوی‌زاده از اجرای ۱۴ حرفه آموزشی در مرکزآموزش فنی‌وحرفه‌ای خواهران خبرداد و خاطرنشان کرد: مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران در راستای مهارت‌آموزی به علاقه مندان، خصوصا توانمندسازی زنان دوره‌های مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند که امسال تاکنون ۱۴ حرفه آموزشی برنامه‌ریزی شده که ۲۱۹ نفر نیز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی معرق کار ساقه گندم ، مرصع کار، برنامه نویسی و بارگذاری و پیاده سازی برنامه، تولید کننده تراریوم، پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی و باغبانی از جمله حرفه‌های آموزشی دانست.

لیراوی‌زاده با اشاره به دیگر حرفه‌ای این مرکز آموزشی بیان کرد: طراح فضای سبز با کمک نرم افزار، گوهر تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تجارت الکترونیک و کاربردهای آن در کسب و کار سازمان از دیگر حرفه‌های آموزشی حوزه خواهران است.

وی کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار، تحلیل‌گر فرآیندهای شیمیایی به کمک نرم افزار، طراحی نرم افزار سطح ۱، کارآفرینی رویکرد سطح مقدماتی، نقاشی روی سفال از دیگر حرفه‌های آموزشی این مرکز دانست.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بوشهر بیان کرد: این دوره‌ها بر اساس سطح و همچنین میزان ساعات آموزشی مورد نیاز متفاوت بوده ولی اکثر استانداردها کوتاه مدت بوده و ظرف یک ماه دوره آموزشی خاتمه یافته و کارآموزان پس از شرکت در آزمون‌های کتبی و عملی و کسب حد نصاب لازم گواهینامه مهارت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

لیراوی‌زاده افزود: با توجه به رایگان بودن آموزش‌های بخش دولتی از آمادگی این مرکز برای ثبت‌نام افراد در دوره‌های سه ماهه دوم امسال خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر