شما اینجا هستید

ویژه » شهردار جدید گناوه معارفه شد
گروه : ویژه

صدای بندر: معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: شهرداری ها به تناسب نوع وظایف، تنوع و گستردگی ، بیشترین مسولیت ها را در حوزه فعالیت های مدیریت و عمران شهری برعهده دارند.

به گزارشصدای بندر به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسن باستی در آیین معارفه شهردار جدید گناوه در فرمانداری این شهرستان افزود: ارتباطی که عمران شهری می تواند با زندگی اجتماعی مردم داشته و تعامل و ارتباط دوطرفه ای که مردم با شهر دارند، این مهم فوق العاده تاثیرگذاری مثبتی در ایجاد نشاط مردم داشته باشد.

وی اظهارکرد: اگر قرار است نظام فرهنگ شهرنیشنی تقویت شود بخش اعظمی از ایجاد این فرهنگ منوط به تصمیم سازی هایی است که در حوزه مدیریت شهری می تواند اتفاق بیافتد و منشا خیلی از آنان مربوط به شوراهاو نگاه آنان به این تصمیات است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری از فصول عمرانی است، گفت: درسال گذشته ۳۵۰ میلیاردتومان در حوزه عمران شهری استان هزینه شده که این هزینه نشان می دهد حدود ۳۰ درصد کل اعتبارات استان را بخود تعلق گرفته است.

باستی افزود: نوع پروزه های انتخاب شونده پروژه هایی بوده که مردم بتوانند هرچه سریع تر از خدمات آن بهره مند شوند.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه گناوه جایگاه خاصی در بین شهرستان های استان دارد،گفت: بندرگناوه بدلیل بدلیل جذابیت های گردشگری و فرصت های طبیعی و منابع خدادادی دارد، بطور خاص و ویژه به عنوان یک قابلیت گردشگری استان به آن نگاه می کنیم.

وی اظهارکرد: بندری بودن و جذابیت های اقتصادی که این بندر دارد، بایستی فعالیت هایی که دراین حوزه فعالیت و انجام می شود متناسب با نیازسنجی هایی باشد که شهر به آن نیاز دارد.

باستی گفت: دراین راستا پروزه هایی که هم می تواند در جلب رضایت مردم و هم ایجاد فرصت های جدید بمنظور مراجعه گردشگران داخلی و حتی خارجی اثرگذار باشد به آن پرداخته شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: بودجه سال ۹۳ شهرداری گناوه ۱۰ میلیاردتومان بوده که ازاین مبلغ ۴ میلیارد تومان براساس ضوابط بودجه عمرانی و شش میلیارد تومان آن نیز هزینه های جاری شامل حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها است.

وی گفت: درسال ۹۳ فقط بودجه ای که به گناوه در حوزه عمرانی اختصاص یافته نزدیک به ۱۶ میلیاردتومان بوده است که چهاربرابر اعتبار عمرانی خود شهرداری بوده است که این نشان می دهد به گناوه نگاه خاصی شده و این رویکرد ادامه خواهدداشت.

وی بابیان اینکه گناوه ظرفیت لازم برای پذیرش میلیونی مسافر نوروزی ندارد، افزود: این شهر نه ازلحاظ تعداد رستوران و مراکز اقامتی پاسخگو نیست و باید به سمتی که این ظرفیت ها را ایجاد کنیم برویم.

باستی ادامه داد: حتی فضاهای ساحلی این بندرباوضع موجود نمی تواند جوابگو باشد وباید به سمتی برویم که ین ظرفیت توسعه و رونق شهر را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: تصمیات متمرکزی در مرکز استان در سال جاری برای شهرهای بندری بویزه گناوه درنظر گرفته ایم که دستاورد ان ارایه خدمات بیشتر به مسافران و مردم است.

وی بیان کرد: امسال چند پروزه را در شهر گناوه خواهیم داشت و پیش بینی بینی اعتبار برای آن شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: برای پروزه پل خور گناوه اعتبار خاص پیش بینی شده که باید امسال تکمیل شود.

وی بیان کرد: این پروزه مشکل اعتباری به هیچ وجه ندارد و بطور حتم در سال ۹۴ باید تکمیل شود و اگر بهره برداری نشود ایراد از ما نیست بلکه از نظام مدیریت شهری خواهد بود.

وی گفت: برای جاده بندرریگ به گناوه نیز پیش بینی اعتبار شده است.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر افزود: شهردار جدید گناوه از نیروهای ارزشمند و علمی و فرهیخته بومی این منطقه است گناوه است که شورای شهر با تمام آرا ایشان را برگزید وفعالیت رسمی خودرا از امروز آغاز می کند..

وی گفت: بدلیل حجم فعالیت های گسترده در حوزه شهرداری از همه دستگاهها خواستاریم تعامل و همراهی جدی با شهردار این بندر داشته باشند.

فرماندارگناوه هم گفت: این شهرستان بدلیل قابلیت و ظرفیت خوبی که در زمینه گردشگری و تجاری دارد نیاز به نگاه ویژه ای دارد.

عبدالنبی یوسفی افزود: دولت تدبیر وامید در سفر یازدهم نگاه ویژه ای به استان بوشهر بخصوص شهرستان گناوه داشت و مصوباتی خوبی نصیب این شهرستان شد که مهم ترین آن بحث راهها که از مطالبات اصلی مردم بوده گامهای موثری برداشته شده است.

وی از زحمات دوره تصدی سرپرست و تلاش شهرداری گناوه بخصوص در زمینه فراهم کردن امکانات و خدمات رفاهی برای میهمانان نوروزی قدردانی کرد.

در این آیین از زحمات نعمت اله عباسی سرپرست شهرداری قدردانی و احمد طاهری به عنوان شهردار جدید معرفی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر