شما اینجا هستید

ویژه » نوه شهید رییسعلی دلواری درگذشت
گروه : ویژه

صدای بندر: گل اندام شهیدی نوه شهید رییسعلی دلواری و فرزند بهادر در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

به گزارش صدای بندر:مسوول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ستاد اجرایی برای انجام مراسم خاکسپاری وی به اتفاق مسوولان شهرستان تنگستان و استان بوشهر تشکیل خواهد شد.

مینا درعلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحومه شهیدی ساعت سه بامداد امروز در بیمارستان شهداری خلیج فارس دار فانی را وداع گفته است.

وی اضافه کرد:نماز میت مرحومه شهیدی توسط آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در گلزار شهدای بوشهر برگزار خواهد شد.

درعلی یادآورشد: اهمیت سردار مبارزات جنوب به عنوان یک اسطوره در تاریخ و فرهنگ استان بوشهر به گونه ای است که همراه با نام بوشهر، در اکثر مواقع نام شهید رییسعلی دلواری نیز آورده می شود بنابراین باید برای عزیز آن شهید مراسمی درخور برگزار شود.

درعلی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در مراسم این مرحومه اظهارداشت: روز دوشنبه هفته جاری یکم تیرماه ساعت ۱۸ در گلزار شهدا بوشهر مراسم تشییع شروع و پیکر آن مرحومه در قبرستان روستای جائینک از توابع شهرستان تنگستان خاکسپاری می شود.

وی یادآورشد: مراسم ختم این مرحومه روز های سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰دقیقه در حسینه اعظم روستای جائینک در بخش ساحلی تنگستان و و روز پنج شنبه از ساعت ۱۷ لغایت ۱۹:۳۰ دقیقه در حسینیه حضرت رقیه ( س) شهر دلوار و مراسم شب هفت نیز در روز شنبه ششم تیرماه از ساعت ۱۷ لغایت ۱۹:۳۰ دقیقه در حسینیه اعظم روستای جائینک برگزار خواهد شد.

رییس علی دلواری (۱۲۶۱-۱۲۹۴ خورشیدی) آزادی خواه مشروطه طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای متجاوز و استعمارگر انگلیس در جنگ جهانی اول بود.

شهید رییسعلی دلواری در۱۲ شهریور۱۲۹۴هجری شمسی در حالی که به نیروهای متجاوز انگلیسی در محله تنگ صفر بوشهر شبیخون زده بود از پشت سر مورد اصابت گلوله یک خائن قرار گرفت و در سن ۳۳ سالگی به شهادت رسید.

به همین مناسب با مصوبه شورای عالی انقلاب در سال ۸۹ روز ۱۲ شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام گذاری شده است.

هم اکنون مزار شهید رییسعلی دلواری در جوار حرم علی بن ابی طالب(ع) در وادی السلام در شهر نجف اشرف در عراق قرار دارد.

براساس برنامه ریزی انجام شده در شهریور امسال کنگره یکصدمین سالروز شهادت رییسعلی دلواری در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر