شما اینجا هستید

اخبار » آتش سوزی شناورها در اسکله صیادی بندردیر
گروه : اخبار

1749563DSC06917
صدای بندر:فرماندار بندردیر استان بوشهر گفت: عملیات مهارآتش سوزی شناورهای صیادی و باری آتش گرفته در اسکله بندردیر بوشهربه پایان رسید.

یه گزارش صدای بندر؛حمزه اعتماد جمعه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: بعداز شش ساعت تلاش نیروهای امدادی شهرستان و سراسراستان در دقایق گذشته عملیات مهار آتش سوزی شناورهای صیادی و باری آتش گرفته دراسکله این بندر به پایان رسید.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی شهرداری های شهرستان دیر و شهرستان های همجوار ، هلال احمر، نیروهای امدادی پارس جنوبی و کشتی آب پاش شرکت متانول کاوه با تمام توان و تجهیزات خود در محل حادثه حاضر شدند و برای خاموش کردن شناورهای صیادی و باری تلاش کردند.

فرمانداردیر اظهارکرد: در این حادثه تعداد ۱۲ شناور صیادی و پنج شناوری باری بین ۵۰ الی ۱۰۰درصد دچارآتش سوزی شدند.

وی گفت: برآورد خسارت های وارد شده به شناورهای صیادی و باری در این بندر از سوی افراد کارشناس در دست بررسی است.

همچنین مدیر شیلات شهرستان دیر گفت: با تلاش نیروهای آتش نشان و امدادی آتش سوزی به طور کامل خاموش شده است.

عقیل امینی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: آتش سوزی بین ساعت ۱۵ تا ۱۶ دریک شناور باری در پست چهار ضلع غربی اسکله بندر دیرآغاز شد و به علت رها شدن شناور آتش گرفته و حرکت آن به سمت پست سه ضلع شرقی این اسکله، آتش به شناورهایی که در این محل پهلوگرفته بودند، سرایت کرد.

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید و گستردگی دامنه آتش ۱۶ شناور پهلوگرفته در این ضلع اسکله طعمه حریق شدند که چهارشناور باری و ۱۲ فروند صیادی هستند.

امینی اضافه کرد: همه شناورهایی که در اسکله بندر دیر پهلوگرفته بودند برای جلوگیری از سرایت آتش به خارج از اسکله منتقل شده است.

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دیر نیز گفت: به علت نبود آتش خاموش کن دراسلکه این بندر، وضعیت نامساعد جوی و وزش باد قوس از غرب به شرق و شعاع ۲۰۰ متری شعله آتش با وجود تلاش نیروهای امدادی و آتش نشان اما دامنه آتش گسترده شد و مهار آن ساعاتی به طول انجامید.

حسین بهشتی نژاد افزود: به علت وجود مخزن های سوخت و سیلندرهای گاز و دیگر تجهیزات موجود در شناورها انفجارهایی در لنج های سوخته رخ می دهد و به همین دلیل کار خاموش کردن کامل آتش سوزی دشوار و زمان بر شده است.

دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور دارای چهار پست اسکله است که ۵۰۰ قایق، موتورلنج و کشتی در زمینه صیادی و سفاری در آن فعالیت می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر