شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » خسارت بیش از ۹۳ میلیارد تومانی توفان و سیل در استان بوشهر

صدای بندر: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: براثر سیل، توفان و تگرگ که نیمه دوم شهریورماه امسال در استان بوشهر به وقوع پیوست، ۹۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به تأسیسات زیربنایی، کشاورزی و ساختمانی در استان خسارت زد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، قاسم قائدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بین روزهای ۱۳ تا ۲۳ شهریورماه در زمان‌های متفاوت، در شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد تغییرات وضعیت جوی بودیم که به دنبال این وضعیت، سیل، تگرگ و توفان در شهرستان‌های مختلف گزارش شد.

وی بیان کرد: بر اثر این سیل و توفان خساراتی به تأسیسات زیربنایی و ساختمانی، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و محصولات کشاورزی وارد شد که بیشترین خسارت در بخش کشاورزی و تأسیسات زیربنایی بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر تصریح کرد: خسارات وارده در ۷ شهرستان استان بوشهر گزارش شد که بیشترین خسارت نیز مربوط به شهرستان‌های دشتستان و دشتی بود.

قائدی ادامه داد: پس از ارسال گزارش‌های اولیه وضعیت جوی و خسارات وارده از سوی فرمانداری‎ها، بررسی‌های کارشناسی برای تعیین میزان دقیق خسارات از سوی کارگروه‌های تخصصی صورت گرفت.

وی بابیان اینکه گزارش میزان خسارات وارده بر اثر توفان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال‌ شده است، گفت: با توجه به اعلام میزان خسارت بیش از ۹۳ میلیارد تومانی به استان در بخش‌های مختلف که بر اثر توفان و سیل وارد شد، از سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم نسبت به پیگیری برای تأمین اعتبار لازم برای جبران خسارات تسریع کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیشترین خسارت وارده در بخش کشاورزی بوده، تأکید ما بر بیمه کردن محصولات کشاورزی است تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، کشاورزان بتوانند از محل اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خسارت خود را جبران کنند.

قائدی یادآور شد:بر اثر توفان و تگرگ اخیر بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بخش تأسیسات زیربنایی، ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به بخش ساختمان‌های مسکونی و تجاری و ۶۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان نیز به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر