شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » یک‎هزار نفر در زندان‎های استان بوشهر از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند

صدای بندر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر گفت: یک‎هزار نفر در زندان‎های استان بوشهر از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست با مسئولان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به نقش مهارت در ایجاداشتغال اظهار داشت: مهارت افزایی در حرفه‎‏های گوناگون زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‎کند که در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای برنامه‎های ویژه‎ای تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه بیکاری زمینه بروز انواع آسیب‏‎ها را فراهم می‏‎کند گفت: کسب مهارت که زمینه اشتغال افراد را فراهم می‌کند از گرایش به آسیب‎‏های اجتماعی و وقوع جرم جلوگیری می‏کند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مراکز آموزشی در توانمند سازی افراد جویای کار تصریح کرد: برای توانمندی‌ سازی و مهارت افزایی متقاضیان تمامی امکانات در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر فراهم است

کازرونی توسعه آموزش‎های مهارتی در زندان‎ها را از اولویت‎های آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر دانست و افزود: تا پایان امسال بیش از یک‎هزار نفر آموزش‎های مهارتی در حرفه‌های گوناگون در زندان‎های استان بوشهر فرا می‎گیرند.

وی با اشاره به اینکه فراگیری حرفه‎‏های موردعلاقه زندانیان آثار و برکات مهمی برای زندانیان پس از خروج از زندان دارد گفت: فرصت‎های یادگیری حرفه‎آموزی و ایجاد مهارت‎های شغلی برای زندانیان نه تنها زمینه شغل این افراد فراهم می‎کند بلکه احتمال بروز مجدد جرم و بازگشت به زندان را تا حد زیادی کاهش می‏دهد.

کازرونی با اشاره به ظرفیت‎های توسعه آموزش‎های مهارتی در زندان‎های استان بوشهر افزود: در راستای توانمند سازی مددجویان در زندان‎ها امکانات لازم فراهم است که می‎توان زندانیان علاقمند با حرفه‎های گوناگون مهارت افزایی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر با اشاره به اینکه انسان‎ها بزرگترین سرمایه یک جامعه هستند افزود: ندامتگاه‎ها مکانی برای آموزش و تعالی بخشیدن به جسم و روان انسان‎هایی که به نوعی از همه آزادی‎ها محروم شده‎اند است که باید از این فرصت برای آموزش‎های دیگر از جمله مهارت افزایی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش‎های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار برای اشتغال زندانیان در حال تحمل کیفر و پس از آزادی یکی از اولویت‏‎های سازمان آموزش فنی وحرفه‎‏ای در سال‏های اخیر است.

کازرونی افزود: کسب آموزش‎های مهارتی توسط زندانیان علاوه بر انجام کار در ایام کیفر و بهره‏‎گیری از امکانات آموزشی زندان به تدریج سبب افزایش توان فنی و مهارت زندانیان شده و پس از آزادی با مهارت‎های کسب شده جذب بازار کار شده و همین امر زمینه جدایی آنان از جرایم را فراهم می‏‎کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر