شما اینجا هستید

اخبار » نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در گناوه تشکیل شد
گروه : اخبار

صدای بندر- نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در گناوه با حضور اعضای آن در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش صدای بندر، دادستان عمومی و انقلاب گناوه و دبیر این شورا دراین نشست گفت: این نشست باهدف تبیین و تشریح وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم و ارایه راهکارهای اعضا بمنظور پایین آوردن تخلف و جرائم دراین شهرستان تشکیل شده است.
خدارحم گزدرازی افزود: برابر نص صریح اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم اهمیت خاص و زیادی دارد که در آن اصل یکی از وظایف خطیر بر عهده دستگاه قضایی محول شده که دراین راستا اقدام های مهمی اعمال کرده است.
وی افزود: اگرچه قوه قضاییه وظیفه و نقش مهمی در این راستا دارد اما نیاز به همکاری تمامی آحاد مردم و بخصوص ادارات و نهادهای مرتبط دارد.
وی ادامه داد: قانون جدید پیشگیری از وقوع جرم مصوب شده و در آن تعاریف ، وظایف و اعضایی که در آن باید عضو باشند مشخص شده است.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: براین اساس شورای این شهرستان نخستین جلسه خودرا برگزار کرده است تا با همدلی و همزبانی گام های اثربخشی در پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.
وی بیان کرد: مسئولان دستگاههای مرتبط عضو شورا خود باید در جلسه شرکت کنند.
رییس دادگستری و رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم گناوه هم گفت: درکنار دو دیدگاه سزاگرایانه و اصلاح گرایانه که در مورد جرم وجوددارد، دیدگاه سومی نیز بلحاظ اهمیت در قوه قضاییه باموضوع معاونت پیشگیری از وقوع جرم مطرح و تشکیل شده است.
داریوش قاسمی زاده افزود: برای کاهش پرونده ها در دادگستری ها یک حرکت واقعی و عملی و بدون شعار باید صورت گیرد تا بتوانیم فاصله مان را با کشورهایی که از لحاظ مراجعه شونده به دادگستری در رده پایینی قرار دارند، کمتر کنیم.
وی بیان کرد: باتوجه به قانونی که برای شوراهای پیشگیری از وقوع جرم گذرانده شده همه دستگاههای عضو باید منسجم و متحد گام های موثری با شناسایی علل و راههای مقابله با جرم در جامعه بردارند.
فرماندارگناوه نیز با ابراز خرسندی ازتشکیل این شورا گفت: هر تصمیمی که در این شورا گرفته می شود اثرگذاری آن را مردم باید بخوبی احساس و درک کنند.
عبدالنبی یوسفی افزود: امنیت یک نعمت الهی برای مردم است و اگر جرمی در جامعه ای که یکسری زمینه و عواملی در انجام آن دخیل هستند، رخ دهد امنیت خدشه دار می شود.
وی گفت: یکسری عوامل در وقوع جرم اثرگذارند که ناشی از خلاهای قانونی، عدم هماهنگی دستگاههای مرتبط و عدم اطلاع و آگاهی افراد می باشد.
فرماندارگناوه خاطرنشان کرد: همه باید باهم تلاش کنیم تا قانون پیشگیری از جرم را نهادینه و میل و انگیزه در مجریان با استفاده از مهارت و ابزارهای لازم فراهم شود.
وی ادامه داد: اعضاتنها نباید به این جلسه اکتفا کنند بلکه باید مسایل و عوامل وقوع و راهکارهای پیشگیری از جرم را بخوبی مطالعه و شناسایی و در نشست های بعدی بیان تا عملیاتی کنیم.
امام جمعه گناوه هم گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک قدرت قضایی و اجرایی کمک شایانی به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در اجرای مصوبات خواهد کرد.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه عوامل متعددی دخیل هستند که تعلیم وتربیت صحیح جامعه با بهره گیری از آموزه های دینی از مهم ترین آن است.
وی اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر، آگاهی بخشی به جامعه در زمینه قانون و حد ومرز جرائم ، هدایت افراد، تزکیه نفس و برطرف شدن خلاهای قانونی نیز از دیگر عوامل مهم در پیشگیری از بروز جرم در جامعه است.
دراین نشست اعضا دیدگاهها و راهکارهای خودرا درخصوص پیشگیری از وقوع جرم بیان کردند.
شهرستان گناوه با ۹۲ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
منبع:خبرگزاری ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر