شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » ۱۳۵۰تن میگوی استان بوشهر صادر شد

صدای بندر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ۱۷ کارگاه فرآوری و صادرات آبزیان با کد اتحادیه اروپا دارد که در نیمه نخست امسال یک‎هزار و۳۵۰ تن میگوی این استان صادر کرده‎اند.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری تسنیم، مرتضی بحرانی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهربا بیان اینکه کنترل مواد غذایی نقش مهمی در توسعه سلامتی دارد اظهار داشت: توجه به کیفیت مواد غذایی پروتئینی یکی از وظایف دامپزشکی است که نقش مهمی در توسعه سلامتی و پیشگیری از بیماری‎ها دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در بهداشتی بودن تولیدات، واردات و صادرات مواد غذایی نقش مهمی دارد گفت: کیفیت تمام مواد غذایی گوشتی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و فرآورده‎های آن مورد آزمایش قرار می‎گیرند که پس از اطمینان از سلامتی آنها مجوز توزیع، عرضه، صادرات و واردات ارائه می‎شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه دامپزشکی استان بوشهر دارای آزمایشگاه مجهز برای بررسی کیفیت محصولات مواد غذایی است بیان کرد: اکنون آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر به تجهیزات اندازه‎گیری فلزات سنگین مجهز شده است.

بحرانی با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی مواد غذایی گوشتی برعهده اداره کل دامپزشکی است تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ضمن بررسی وضعیت بهداشتی مواد غذایی در مراکز عرضه و توزیع از مراکز تولید این محصولات بازدید که ۱۲ مرکز عرضه مواد گوشتی دراستان بوشهر به سبب تخلفات بهداشتی پلمپ شد.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان یکی از ظرفیت‎های استان بوشهر است گفت: استان بوشهر دارای ۱۷ کارگاه فرآوری و صادرات آبزیان با کد اتحادیه اروپا دارد که در نیمه نخست امسال یک‎هزار و۳۵۰ تن میگوی این استان صادر کرده‎اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه از میزان میگوی صادر شده ۲۰ تن آن به روسیه صادر شده خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸ هزار و ۹۰۰ میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی صادر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر