شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » موارد مشکوک ویروس «مرس» بین حجاج استان بوشهر دیده نشد

صدای بندر – مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: موارد مشکوک به ویروس «مرس» در بین زائرین بیت‌الله‌الحرام استان بوشهر دیده نشده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر، عبدالرحیم دادجو با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در فرودگاه و نزدیک به باند پرواز مستقر بوده و پوشش مراسم بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام با موفقیت پایان پذیرفت، افزود: با اعلام قبلی از سوی سازمان حج و زیارت و فرودگاه‌های کشور، استان بوشهر پذیرای نزدیک به هزار نفر حاجی بوده که در دو روز و هر روز دو پرواز وارد استان شده‌اند.

وی گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان حج و زیارت در هر پرواز حجاج، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در فرودگاه و نزدیک به باند پرواز مستقر شد تا در صورت لزوم طبق آموزش‌های گذرانده وارد صحنه شده و اقدامات پیشگیری درمانی اولیه را اجرا کنند.

دادجو بیان کرد: ۲۰ نفر نیروی عملیاتی، اداری در فرودگاه حاضر بودند و در صورت تشخیص پزشک مستقر در قرنطینه فرودگاه موارد مشکوک به بیماری‌های واگیر و ویروس مرس با رعایت موازین آموزش داده شده در خصوص نحوه برخورد، پوشش لازم، ایزوله تنفسی با گزارش کاملی از شرح حال به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اعزام می شدند.

وی گفت: خوشبختانه موارد مشکوک به ویروس مرس در بین زائرین استان بوشهر دیده نشده است و امیدواریم تا پایان دوره کمون بیماری که نزدیک به ۱۴ روز است این روند ادامه پیدا کند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اعم از عملیاتی، EOC، ستاد هدایت و اطلاع رسانی اورژانس، بیمارستان‌های سطح استان آمادگی خود را جهت پوشش موارد مشکوک حفظ کرده و آماده خدمت رسانی هستند.
منبع:خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر