شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » جزییات پیگیری آخرین وضعیت اجساد زائران ایرانی حادثه منا تشریح شد

صدای بندر- قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی به تشریح جزییاتی از پیگیری آخرین وضعیت اجساد زائران ایرانی حادثه منا پرداخت.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس ، عبدالرزاق برزگر ظهر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با بیان اینکه آزمایش‌های تخصصی D.N.A حادثه دیدگان منا انجام‌ شده است، گفت: پیگیر وضعیت اجساد زائران باقی‌مانده در عربستان هستیم تا با همکاری سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه زمینه بازگشت اجساد به کشور را فراهم کنیم.

برزگر گفت: با پیگیری صورت گرفته تاکنون اجسادی که به ایران برگردانده شده است، به دلیل وجود مشکلات ظاهری در شناسایی، اقدامات تکمیلی برای شناخت این اجساد انجام‌ شده است.

وی در ارتباط با خدمات پزشکی قانونی اظهار داشت: نگاه سازمان پزشکی قانونی این است که با ابزارهای جدید و به‌روز، خدمات مطلوبی داشته باشد.

برزگر بیان کرد: از اولویت‌های پزشکی قانونی می‌توان به گسترش خدمات مختلف با هدف رضایتمندی مردمی اشاره کرد، هرچند کار در این مجموعه حساسیت‌های خاص خود را نیز دارد و تأکید ما بر استفاده از تجهیزات به‌روز است.

قائم‌مقام سازمان پزشک قانونی با اشاره به فعالیت پزشکی قانونی در استان‌ها تصریح کرد: ادارات پزشکی قانونی استان‌ها از ظرفیت‌های مهم سازمان پزشکی قانونی محسوب می‌شوند که باید ضمن ارتقای خدمات این مراکز، نسبت به تأمین نیازمندی‌های آنان نیز اقدام کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در اداره‌کل پزشکی قانونی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بوشهر از نظر زیرساخت‌های آزمایشگاهی در حد خوبی است اما باید زیرساخت‌ها توسعه یابد و به وضع موجود اکتفا نکنیم.

برزگر گفت: یکی از مشکلات عمده پزشکی قانونی بوشهر کمبود نیروی انسانی متخصص است اما تلاش داریم در این زمینه با همکاری دولت و قوه قضاییه مشکل را برطرف کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر