شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » گمرک های بوشهر رتبه نخست صادرات کشور را کسب کردند

صدای بندر- ناظر گمرک های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درشش ماه نخست امسال ۱۳میلیون و ۶۶۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش هفت میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار از گمرک های استان بوشهر به خارج کشور صادر شد که از این لحاظ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
به گزارش صدای بندر، روابط عمومی ستاد نظارت گمرک های استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از احمد پور حیدر افزود: صادرات غیرنفتی از گمرک های این استان در این مدت از نظر وزن ۱۶ و از لحاظ ارزش ۲۰ درصد درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: همچنین در نیمه نخست سال جاری ۸۳۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار از طریق گمرک های استان بوشهر به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱ و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد کاهش داشته است.
پور حیدر ادامه داد: گمرک های استان بوشهر درمدت یاد شده ۱۰ هزارو۹۳۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که درمقایسه با همین مدت در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: استان بوشهر در زمینه صادرات و واردات دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و به عنوان یکی از دروازه های مهم صادرات و واردات کشور محسوب می شود.
پورحیدر اظهارکرد: تسهیل در امور گمرکی به عنوان یکی از برنامه ها مهم در دستور کار است و به منظور تحقق این مهم اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
ناظر گمرک های استان بوشهر گفت: ۱۳ گمرک فعال در این استان وجود دارد که مهمترین کالاهای صادراتی آنها به ترتیب میعانات گازی، محصولات پتروشیمی ، روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی و سیمان است.
وی ادامه داد: عمده کشورهای مقصد صادرات از گمرک بوشهر به ترتیب امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام به عنوان بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان بوشهر هستند.
منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر