شما اینجا هستید

اخبار » تکمیل بزرگراه گناوه،برازجان در انتظار کمربندی آبپخش
گروه : اخبار

خبر بندر: مردم از رهاکردن طرح کنار گذر آبپخش در شهرستان دشتستان گلایه دارند. طرحی که می‌گویند اگر تکمیل شود هم رفت و آمد آسان‌تر می‌شود و هم تصادفات کمتر خواهد شد.

به گزارش خبر بندر؛ این پروژه در مسیر پر رفت و آمد برازجان به گناوه قرار دارد و بخشی از بزرگراه اهرم به دیلم است. این کنارگذر تنها مسیر باقی‌مانده از بزرگراه برازجان – گناوه که در انتظار تکمیل می باشد.

طول این کنارگذر فقط ۱۱٫۵ کیلومتر است اما بنا به دلایل مختلف چهار کیلومتر از آن کار نشده و ۲٫۵ سال است که این طرح به حال خود رها شده است.

جاده کنونی از درون آبپخش می‌گذرد و رانندگان باید پس از گذر از خیابان اصلی شهر مسیر خود را ادامه دهند، اما اگر کنارگذر راه اندازی شود، دیگر لازم نیست وارد آبپخش شوند و از کنار این شهر می‌گذرند.

آنهایی که ساکن آبپخش هستند، می‌گویند این کنارگذر باعث می‌شود مسافران دیگر به شهر آنها سر نزنند و کسب و کارشان از رونق بیفتد. اما آنها که در اطراف این شهر زندگی می‌کنند یا در این مسیر رفت و آمد دارند، معتقدند با بهره برداری از این کنارگذر آسان‌تر می‌توانند تردد کنند.

در همین حال مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر مشکل مالی را علت تکمیل نشدن این کنارگذر عنوان می‌کند.

عبدالحسین مشایخی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما می‌گوید: هر چند مردم آبپخش بارها اعلام کرده‌اند مخالف ایجاد این کنارگذر هستند، اما مشکل مالی باعث شده نتوانیم چهار کیلومتر باقی‌مانده را تمام کنیم.

به گفته وی این چهارکیلومتر در دل نخلستان‌ها قرار دارد و برای این که بتوان آنجا جاده کشید باید هزینه لازم را به نخل داران پرداخت کرد. هزینه‌ای که تا حالا نتوانسته‌اند آن را پرداخت کنند یا تخفیف بگیرند و کمترش کنند.

به گفته مشایخی، مشاوران در حال بررسی راه‌‎های مختلف هستند که هم مشکل معارضان حل شود و هم مردم آبپخش از ایجاد این کنارگذر نگرانی چندانی نداشته باشند.

او امیدوار است این تلاش‌ها زودتر به ثمر برسد و کنارگذر آبپخش سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

این کنارگذر بخش کوچکی از بزرگراه ۲۰۵ کیلومتری اهرم به دیلم به شمار می‌رود. ساخت این بزرگراه سال ۸۳ آغاز شد و تا هفت سال بعد فقط۴۰ کیلومتر آن کار شد. سال ۹۰ کار را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپردند و اکنون به جز کنارگذر آبپخش حدود ۴۰ کیلومتر دیگرش باقی مانده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر می‌گوید: این ۴۰ کیلومتر مربوط به مسیر گناوه – دیلم است که حدود هشت کیلومترآن تا پایان سال و بقیه آن هم نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مشایخی سرمایه گذاری صورت گرفته برای بزرگراه اهرم- دیلم ۲۱۸ میلیارد تومان بوده است.منبع خلیج فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر