شما اینجا هستید

اخبار » صدای اعتراض مردم را باید شنید!

صدای اعتراض مردم را باید شنید!

خبر بندر: دختری از فرزندان این سرزمین در مسیر اجرای گشت ارشاد توسط پلیس دستگیر می شود و در مقر پلیس دچار حمله مغزی شده و بعد از چند روز فوت می کند. پلیس سعی می کند رفتار خود را توجیه کند. عده ای از شهروندان به نشانه اعتراض به خیابان می آیند و… این قصه تا کنون ادامه دارد.
اتفاقی که می توانست بهتر از این مدیریت شود ولی به دلیل بی توجهی و عدم الزام به پاسخگویی به افکار عمومی باعث وقوع اتفاق های بعدی شداتفاقی که با گفتگوی شفاف پلیس با مردم قابل حل بود، حالا تبدیل به بزرگترین چالش حکومت شده است.علت چیست؟
به نظر می رسد بزرگترین علت وقوع چنین رویدادهایی، فاصله حاکمیت از بدنه جامعه است، عدم درک صحیح از خواسته های اجتماعی مردم و حتی نشنیدن حرف آنها و عدم توجه به خواسته های شهروندان مهمترین چالش جامعه امروز ایران است.
انبوه سوالاتی که بی جواب می ماند، و مسولینی که خود را مبرا از خطا می دانند، و بی نیاز به پاسخ گفتن! آن هم در برابر مردمی که در این سالهای سخت پای همه چیز این انقلاب ایستاده اند، آن هم در بدترین شرایط، از جنگ و تحریم گرفته تا مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی
آنچه که امروز نیاز جامعه بزرگ و متکثر ایران است اعتماد و احترام دو سویه بین مردم و حاکمان است و آنچه این اعتماد را فراهم می آورد، شفافیت است و پاسخگویی مسولین به مردم، مسولین کشور نگذارند که در شکاف بی اعتمادی مردم و حاکمیت، کسانی رسوخ کنند که هدفشان از هم پاشیدن ایران بزرگ است.
حاکمیت برای برون رفت از این وضعیت باید، این دیوار بی اعتمادی را فرو ریخته و به جوانان، دانشجویان، هنرمندان ، ورزشکاران و عموم مردم و شهروندانش اعتماد داشته باشد، حرفشان را بشنود، و خواسته هایشان را عملی کند!/ محمد مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر