شما اینجا هستید

یادداشت اول » پایانی بر یک مدیریت ضعیف

پایانی بر یک مدیریت ضعیف

هفته گذشته و پس از ماه ها انتظار و کش و قوس های بسیار مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر از این مرکز فرهنگی مهم و حیاتی  رفت تا پس از دو سال مدیریت نامطلوب دراین مرکز فرهنگی، چشم ها به  استقرار دولت امید و اعتدال در استان و انتخاب مدیری لایق در این حوزه باشد.

حوزه فرهنگ هنر به گواه همه  علاقمندان و صاحب نظران وحتی مدیران مهمترین وتاثیر گذارترین حوزه در مدیریت هر جامعه می باشد که برای توسعه آن باید از مدیران متخصص و  صاحب نظر استفاده نمود.

متاسفانه در بیشتر مواقع در انتخاب مدیران فرهنگی بخصوص مدیران در وزارت ارشاد و مدیران کل ارشاد استان ها این مهم نادیده گرفته شده و مدیرانی  نا آشنا به این حوزه و ناتوان در مدیریت فرهنگی وهنری گماشته می شوند .

از جمله این مدیریت ها مدیریت جناب آقای یونس محمدی بر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی  استان بوشهر بوده که در دوسال گذشته ضربات جبران ناپذیری را به فرهنگ وهنر استان بوشهر وارد نمود.

ایشان  با داشتن  مدرک لیسانس پرستاری ، فوق لیسانس و دکتری  روانشناسی  و بدون داشتن هیچگونه سابقه  فعالیت ومدیرتی  در حوزه فرهنگ وهنر  به یکباره سکان حوزه فرهنگ و هنر  استان  را بر عهده می گیرد.این انتخاب بدون کارشناسی طی دو سال گذشته یک بی سرو سامانی را در این حوزه به  وجد آورد که در طی سال های پیش از این بی سابقه بوده است که در اینجا به نمونه ای از آنها اشاره می شود.

۱-کاهش شدید اعتبارات فرهنگی ادارات شهر ستان ها و عدم توجه به ادارات شهرستان ها

۲- کاهش شدید اعتبارات انجمن های  هنری استان و شهرستان ها

۳- عدم  صدور مجوز به کنسرت های موسیقی پاپ ،کلاسیک و… در بوشهر

۴-عدم مجوز به گروه های موسیقی برتر استان در حوزه موسیقی محلی از جمله گروه مروارید لیان و….

۵– تعطیلی فعالیت  دو خانه مطبوعات محلی و دولتی  طی دو سال اخیر

۶- لغو برگزاری بیش از هشت جشنواره تاتر استانی در سراسر استان در سال ۱۳۹۱

۷- مخالفت با تاسیس و استقرار تاتر شهر در  مرکز استان که می توانست  منشا خدمات بسیاری برای تاتر استان باشد.

۸ – تعطیلی و پلمپ تنها فرهنگسرای بوشهر به علت سوء مدیریت به وسیله اشخاص حقیقی  به مدت بیش از یک هفته

۹-عدم مدیریت در جذب اعتبارات ملی

۱۰- مخالفت با برگزاری جشنواره های ملی در بوشهر ( جشنواره تاتر و…)

۱۱- انتخاب مدیران و معاونین نا آشنا در حوزه فرهنگ وهنر بخصوص (معاون فرهنگی و هنری  )

و….

همه ی اینها و بسیاری موارد دیگر از جمله اقداماتی هستند که حوزه فرهنگ وهنر استان را در دو سال گذشته در یک رکود بی سابقه قرار داده است . البته مثل بسیاری از سازمان ها و دستگاه های اجرایی دیگر در زمان ایشان اقداماتی نیز صورت گرفته ولی مشخصا به علت وجود موارد منفی  بیشتر در برابر عملکرد مثبت، دوره مدیریت جناب محمدی در اداره ارشاد را یک دوره ناموفق نشان می دهد .

حال در آستانه تغییرات مدیریتی در استان و استقرار دولت اعتدال و امید و در حالیکه این اداره مهم فاقد مدیر می باشد امید می رود مسئولین استان و وزارت ارشاد با توجه به جایگاه شایسته استان بوشهر دراین حوزه نسبت به انتخاب مدیری شایسته و قوی  برای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر اقدام کنند . انشا الله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر